התחום שחיפשת מצריך בדיקה אישית
אחד מאיתנו ישמח לעזור ולבדוק עבורך את פוטנציאל הפרסום בגוגל לפי מונח החיפוש

אני מאשר קבלת דיוור במייל

רוצה לשוחח?
פנה אלינו
מתחילים עכשיו לפרסם בגוגל!
השאר פרטים ואחד מאיתנו ישמח לתת לך ייעוץ

אני מאשר קבלת דיוור במייל

מחירי פרסום בגוגל - כל אפשרויות הפרסום

כמה עולה לפרסם עסק בגוגל? זו שאלה די נפוצה, עם טווח רחב של תשובות. אם אותה שאלה היתה נשאלת, רק במקום "גוגל" היינו מחליפים את המילה ב"עיתון" התשובה היתה הרבה יותר פשוטה. לכל עיתון תעריף משלו לפי רמת הפופולריות, לפי גודל המודעה, מיקומה בעיתון ותדירות הפרסומים אפשר לקבל מחיר Fixed Price. אבל בגוגל דברים עובדים קצת אחרת…

קודם כל המונח "פרסום ב-Google" רחב משחושבים. נשאלת השאלה מה זה אומר בכלל פרסום בגוגל? מה זה "גוגל"? ברוב מוחלט מהפעמים התשובה הראשונה שצצה בראש היא מנוע החיפוש של גוגל, הרי שם הכל מתחיל (תרתי משמע). אז נכון Google Search עומד בגולת הכותרת של גוגל, אבל הוא לא הכל, אפשרויות הפרסום בגוגל רחבות ומשתנות ובהתאם לכך גם מחירי הפרסום בגוגל.

לפני שנרד לעובי הקורה אפשר לומר כבר עכשיו בקצרה, שכל עסק יכול, צריך ואפילו חייב לפרסם בגוגל. גם אם תקציב הפרסום הוא 500 ש' לחודש בתור התחלה וגם אם הוא 10,000 ש', עם ניהול חכם ומקצועי אפשר לייצר תוצאות שיחזירו את ההשקעה.

כפי שאמרנו המחיר לפרסום בגוגל אינו גלובלי פר פרסום כמו באמצעי המדיה המסורתיים, אלא עובד במודל הרבה יותר מתקדם, חדשני ונח. גוגל עובד עם שני מודלים עיקריים של תשלום הנקראים PPC ו-CPM כאשר בשניהם משלמים רק על תוצאות בשטח, בואו ונכיר אותם מקרוב.

PPC – Pay Per Click – תשלום פר קליק: תשלום עבור קליק הוא מודל תשלום נוח במיוחד המאפשר פרסום בכל תקציב כאשר חיוב מתבצע רק כאשר מישהו הקליק על המודעה בתוצאות החיפוש ונכנס אל עמוד הנחיתה או לאתר הייעודי. כלומר גם אם המודעה מופיעה בתוצאות החיפוש אבל המשתמש לא בחר בה, אזי אין שום חיוב כספי. התוצאה עליה משלמים במודל PPC זה קליק.

CPM – Cost Per Mill – תשלום פר אלף: רוב המפרסמים רוצים שאנשים יקליקו על המודעה, יכנסו לדף הנחיתה שאמור בסופו של דבר להוביל אותם לעשות לפעולה כלשהי. אבל קליקים הם לא תמיד מטרת הפרסום, לעיתים מפרסם מעוניין רק לקבל חשיפה גבוהה, הוא רוצה שקהל היעד רק יראה את המודעה שלו. במקרה כזה מודל תשלום CPM עובד מצוין, במודל זה, משלמים על כל 1000 חשיפות. בכל פעם שהמודעה מגיעה לאלף חשיפות מתבצע חיוב. התוצאה עליה משלמים במודל תשלום זה היא חשיפה.

פרסום בגוגל כולל בתוכו פרסום ביוטיוב, רשת המדיה, רשת החיפוש ועוד, בכל אחד מהם אפשר לפרסם באחד או שני מודלים של תשלום. בגוגל חיפוש מודל התשלום הוא PPC, ברשת המדיה GDN אפשר לפרסם במודל PPC או במודל CPM ולשלם רק עבור חשיפות שהמודעה קיבלה באתרים רלוונטים. בפרסום ב-Youtube מודל התשלום משתנה בהתאם לסוג המודעה. במודעה שניתן לדלג עליה לאחר 5 שניות, מודל התשלום נקרא Trueview – צפייה אמיתית. אז משלמים רק כאשר מישהו לא דילג על המודעה לאחר 5 שניות ובאמת צפה בפרסומת. במודעות בהן אין למשתמש אפשרות בחירה האם לצפות במודעה, כמו מודעת באמפר של חמש שניות לפני סרטון או פרסומת ארוכה של 30 שניות שלא ניתן לדלג עליה, מודל התשלום הוא CPM.

אז לאחר שהבנו את מודל התשלום לפרסום בגוגל נשאלת השאלה, איך נקבע המחיר לקליק או חשיפות?

לא כמו בחנות לדוגמא שם יש מחיר קבוע לחולצה או מכנס, המחיר בגוגל נקבע בזמן אמת בכל פעם מחדש בשיטת מכירה פומבית ולכן גם אי אפשר לדעת מחיר ברור וידוע מראש, אבל כן אפשר לקבל הערכה די מדויקת. מחירי הפרסום בגוגל הם נתון משתנה מעסק לעסק בהתאם לתקציב, גובה הביד, רלוונטיות, ויחס היצע וביקוש בשוק. בואו נבין מה כל אחד מהם אומר ואיך הם משפיעים על המחיר הסופי ועל תוצאות הפרסום?

תקציב וגובה הביד – שיטת התמחור בגוגל מתבססת על מכירה פומבית. כשמעלים קמפיין בגוגל מתבקשים להגדיר תקציב חודשי, תקציב יומי וביד. גובה התקציב היומי נקבע לפי התקציב החודשי לחלק במספר הימים בחודש, ככל שהתקציב גבוה יותר כך גם גדלים הסיכויים להופיע בראש תוצאות החיפוש ולקבל כמות תוצאות גבוהה. יחד עם התקציב המפרסם נותן BID, ביד זה בעצם הצעת מחיר לקליק – אומרים לגוגל כמה אנחנו מוכנים לשלם עבור קליק, או אם עובדים במודל CPM כמה אנחנו מוכנים לשלם עבור 1000 חשיפות. בכל פעם שמתבצע חיפוש בגוגל באותה נשימה מאחורי הקלעים, מתבצעת מכירה פומבית על שטח הפרסום בין כל המפרסמים על אותה מילת מפתח. ככל שה-Bid יותר גבוה כך גם הסיכויים לזכייה במכירה.

היצע וביקוש – לכל מילת מפתח יש נפח חיפוש מסוים, לא משנה כמה התקציב גבוה מקסימום התוצאות שאפשר לקבל לא יכול להיות יותר מנפח החיפושים. הפרסום בגוגל הוא ממש כמו כל שוק אחר, בו המחירים נקבעים בהתאם להיצע וביקוש. מילת מפתח עם נפח חיפושים נמוך לעומת ביקוש גבוה מצד המפרסמים תהיה יקרה יותר מאשר מילת מפתח עם נפח חיפושים גבוה ותחרות ממוצעת.

רלוונטיות – בשונה ממכירה פומבית קלאסית, בגוגל המרבה במחיר הוא לאו דווקא זה שזוכה. הדבר הכי חשוב לגוגל זה מתן מענה רלוונטי לשאילתת החיפוש. המודעה צריכה לשלב מילות מפתח נכונות, פרטים חשובים ומבנה נכון. ככל שהמודעה יותר רלוונטית כך עולים הסיכויים לזכות במכירה. אם לגוגל יש שני מפרסמים המתחרים על אותה מילת מפתח, אחד עם ביד יותר גבוה מאחר, אבל לשני עם הביד הנמוך יותר יש מודעה יותר רלוונטית, מי ינצח? המפרסם עם הביד הנמוך יותר.

בקיצור, המחיר הסופי שנשלם נקבע בהתאם לתחרות ולאיכות. ככל שהתחרות יותר גבוהה כך המחירים יהיו יותר גבוהים וככל שהאיכות והרלוונטיות תהיה יותר גבוהה כך המחיר לקליק יהיה יותר משתלם.

אז אם מבינים שהמחיר הוא נתון משתנה, נשאלת כאן השאלה הטבעית, איך אפשר לשנות את המחיר לקליק לטובתנו ולשלם כמה שפחות?

בגוגל לא הכל זה כסף, ערך זה שם המשחק. אז הנה כמה דברים שיכולים להוזיל את עלויות הפרסום בגוגל ומנגד להעלות את החשיפה למודעה:

מודעות איכותיות- מודעות מנוסחות היטב ורלוונטיות לשאילתת החיפוש.

תוכן איכותי- אתר או דף נחיתה ייעודי עם מבנה היררכי נכון, משלב מילות מפתח רלוונטיות, תוכן שפונה לאנשים ולא לרובוט ונותן ערך.

תוספים ופונקציות- גוגל אדס מציעה מגוון תוספי מודעות המאפשרים התקשרות קלה יותר עם בית העסק. שימוש בתוספים אלו מעלה את המעורבות במודעה ומעלה את הדירוג שלה בגוגל.

גוגל אוהבים ערך, גם אם ניתן את הביד הכי גבוה אבל התוכן לא רלוונטי – לא נקבל תוצאות. אבל עם תקציב פרסום מותאם לצורך, תוכן איכותי באמת וניהול חכם, נוכל לקבל כמה שיותר בכמה שפחות מהפרסום בגוגל ולשמור על יחס ROI (החזר השקעה) חיובי.

המחיר לקליק כפי שכבר הוסבר נקבע לפי יחס היצע וביקוש על מילת המפתח. טעות נפוצה של מתחילים היא לפרסם על מילות מפתח כלליות עם נפח חיפושים גבוה מאוד, במחיר נמוך יחסית ולבזבז משאבים יקרים.
למה זה קורה? לפעמים חושבים שדווקא מילת חיפוש עם נפח גבוה היא הכי משתלמת לטרגוט. אבל האמת היא שהחכמה נמצאת באיתור מילות מפתח כמה שיותר ממוקדות גם אם מדובר בנפח חיפוש של רק כמה עשרות או כמה מאות חיפושים בחודש. ככל שמילת המפתח היא יותר כללית כך נפח החיפוש יהיה יותר גבוה, המחיר גם יהיה לרוב יותר זול אבל התוצאות שנקבל לא תמיד יהיו רלוונטיות, לעומת זאת מילת מפתח ממוקדת מביאה אלינו לקוחות באמת רלוונטים.
שאלה קצרה: חברה המציעה שירותי פרסום בגוגל רוצה להעלות קמפיין. מונח חיפוש רלוונטי לפרסום יהיה "פרסום בגוגל", למונח זה נפח חיפושים גבוה במיוחד נניח במחיר של 5 ש' לקליק. לעומת זאת יש את המונח "פרסום בגוגל חיפוש מחירים" למונח חיפוש זה יש הרבה פחות נפח חיפושים והמחיר לקליק הוא 10 ש'. איפה כדאי לשים את הכסף?

המונח "פרסום בגוגל" הוא מונח כללי מאד, לכן נפח החיפושים שלו כל כך גבוה, אבל איתו גם הקהל של מונח זה כללי מאד. בן אדם שמחפש "פרסום בגוגל" יכול לרצות בכלל קורס קידום בגוגל, פרסום על מונח זה יכול לייצר קליקים מקהל לא רלוונטי.
לעומת זאת המונח "פרסום בגוגל חיפוש מחירים" מעיד על בן אדם שיודע מה זה גוגל חיפוש, שרוצה לפרסם והוא נמצא בשלב בירור המחירים, כלומר זה לקוח בשל.
למרות שנפח החיפושים על המונח השני הרבה יותר נמוך מהראשון – למונח "פרסום בגוגל חיפוש מחירים" יש סיכויי גבוהים יותר להפוך לקוח פוטנציאלי ללקוח משלם.
שורה תחתונה התוצאה החשובה ביותר זה כמה כסף הפרסום הכניס לעסק, לכן לפעמים דווקא מילת מפתח זולה תעלה יותר יקר ממילת מפתח יקרה וממוקדת.

כדי להחליט על תקציב הפרסום צריך קודם להחליט כמה פניות רוצים לקבל. תקציב הפרסום האופטימלי משתנה מעסק לעסק בהתאם להיקף החיפושים בגוגל ובהתאם לקיבולת של בית העסק.
חשמלאי ברמת גן לדוגמא, יש לו 8,000 חיפושים רלוונטיים באזור שלו, אבל אין לו אפשרות לעמוד בווליום כל כך גבוה של לקוחות.. לכן קודם כל כדאי לחשוב כמה פניות חדשות היית רוצה לקבל לעסק מגוגל ובהתאם לכך יקבע התקציב. כל עוד הפרסום מתנהל בצורה חכמה ומקצועית ושומרים על ROI חיובי, גובה התקציב כבר לא משנה אלא רק כמות התוצאות המתבקשת.

תחומים פופולריים