התחום שחיפשת מצריך בדיקה אישית
אחד מאיתנו ישמח לעזור ולבדוק עבורך את פוטנציאל הפרסום בגוגל לפי מונח החיפוש

אני מאשר קבלת דיוור במייל

רוצה לשוחח?
פנה אלינו
מתחילים עכשיו לפרסם בגוגל!
השאר פרטים ואחד מאיתנו ישמח לתת לך ייעוץ

אני מאשר קבלת דיוור במייל

רוצים ייעוץ? צריכים עוד הכוונה?
השאירו פרטים בטופס ואחד מאיתנו ישמח לעזור

פרסום בגוגל VS פייסבוק

מה הכי נכון לעסק שלכם? פרסום ברשת החיפוש הגדולה בעולם או ברשת החברתית הגדולה בעולם? כל מה שצריך לדעת כדי להחליט איפה לפרסם.

עודכן לאחרונה ב: 2019, 18 נובמבר
מומחה לשיווק באינטרנט

תוכן עיניינים
גוגל או פייסבוק - מה הכי נכון לעסק שלכם?

אז החלטתם שאתם רוצים לפרסם את העסק באינטרנט ומהר מאוד הבנתם מי השחקנים הראשיים במגרש הפרסום באינטרנט והן כמובן Facebook ו-Google. אם אתם מתנהלים עם תקציב פרסום מוגבל כדאי להתמקד באחת משתי הפלטפורמות.

אז מה הכי נכון לעסק שלכם? פרסום ברשת החיפוש הגדולה בעולם או ברשת החברתית הגדולה בעולם? מממ… שאלה טובה, אני לא אוכל לומר לכם איזה פלטפורמה עדיפה ספציפית לעסק שלכם (לפחות לא בטקסט), אבל במאמר זה אסביר בדיוק מה ההבדל בין פרסום בגוגל לעומת פייסבוק, מה מאפיין את הלקוחות בכל אחת מהן ואת כל המידע שאתם צריכים כדי שתוכלו להחליט בעצמכם איזו מהשתיים עונה הכי טוב לצרכים שלכם.

פרסום בגוגל - Google Search ו-GDN

גוגל מציעה פרסום בשני ערוצי השיווק עיקריים והם: פרסום בגוגל חיפוש, פרסום ברשת המדיה GDN. רשת החיפוש – Google Search היא רשת החיפוש המובילה בישראל בפרט ובעולם בכלל. רשת המדיה היא רשת אתרים שותפים של גוגל, מעל 2 מיליון אתרים ואפליקציות ברחבי העולם שאפשר לפרסם בהם. רשת המדיה מאפשרת פרסום מודעות ובאנרים באתרים נבחרים לקהל ממוקד ומפולח.

פרסום בפייסבוק - Facebook

פייסבוק היא הרשת החברתית המובילה בעולם והיא נמצאת באותה משבצת עם גוגל כפלטפורמת פרסום עולמית מובילה. הפרסום בפייסבוק מאפשר להגיע לקהל יעד ממוקד לפי תחומי עניין, מיקום, מין ועוד מגוון אפשרויות טרגוט מתקדמות.

איזה סוג לקוחות נמצאים בגוגל?

הלקוחות בגוגל הם לקוחות שמחפשים עסק כמו שלכם, כלומר יש להם צורך במה שיש לכם להציע שזו עמדת פתיחה מצוינת. אתם לא צריכים לקרוא ללקוחות שלכם ולהציע להם את השירות שלכם, אלא פשוט להיות שם כשהם צריכים אתכם.

" הלקוחות בגוגל הם לקוחות שמחפשים עסק כמו שלכם "
איזה סוג לקוחות יש בפייסבוק?

הלקוחות לא מחפשים אתכם בפייסבוק בזמן אמת כשהם מחפשים לקנות, אבל הם לקוחות המתעניינים במה שיש לכם להציע. בשונה מגוגל חיפוש בפייסבוק אתם קוראים ללקוחות להתעניין במוצר או בשירות שלכם, לכן בפייסבוק יש הרבה יותר אפשרויות טרגוט על מנת שהפרסום יגיע בדיוק לקהל הרלוונטי. 

" בפייסבוק יש הרבה יותר אפשרויות טרגוט "
אפשרויות טרגוט בגוגל

אפשר למקד את הפרסום בגוגל חיפוש לפי:

 

  • מיקום גיאוגרפי: מדינה, מחוז, עיר, רחוב ומיקום נוכחי
  • שפה: לפי הגדרות השפה והשפה בשימוש
  • דמוגרפיה: גיל, מגדר ומצב משפחתי
  • מכשיר: מובייל או דסקטופ
  • מילות מפתח: פרסום ממוקד לפי מילות מפתח התואמות שאילתות חיפוש.

 

אפשרויות פילוח ברשת המדיה של גוגל:

 

  • מיקום גיאוגרפי: מדינה, מחוז, עיר, רחוב
  • שפה: לפי הגדרות השפה ואתרים בשפות זרות
  • דמוגרפיה: גיל, מגדר ומצב משפחתי
  • מילות מפתח: משתמשים רלוונטים למילות המפתח המוגדרות בחשבון
  • רשימת מיילים: קמפיין GSP
  • נושאים ותחומי עניין: אתרים ומדורים באתר
  • קמפיין וידאו: פרסום ב-YouTube
  • קהלי Look Alike: קהלים דומים לרשומות קיימות
  • קמפיין רימרקטינג: פרסום ממוקד לקהל שכבר היה באינטראקציה באתר.
אפשרויות טרגוט בפייסבוק
  • מיקום גיאוגרפי: מדינה, מחוז, עיר, רחוב, מיקוד, טלפון
  • דמוגרפיה: גיל, מגדר, מצב משפחתי, עבודה, השכלה
  • תחומי עניין: תחביבים ותחומי עניין מוצהרים ולא מוצהרים
  • התנהגות: דפוסי התנהגות, היסטוריית רכישות ושימוש.
  • עמודי פייסבוק ואירועים: אנשים המקושרים לעמודי פיייסבוק
  • קהלי look alike: יצירת קהלים חדשים לפי קהלים קיימים.
  • קמפיין רימרקטינג: פרסום לקהל שכבר היה באינטראקציה עם הפרסום.
קמפיין רימרקטינג בגוגל

כפי שהוסבר קודם לכן, לגוגל יש שני ערוצי שיווק עיקריים: רשת המדיה ורשת החיפוש. רשת המדיה היא כלי מצוין לקמפיין רימרקטינג ממוקד לכל הגולשים שהיו באינטראקציה באתר או בדף הנחיתה. כלומר לקוח מחפש מוצר בגוגל, נכנס לאתר, מקבל קצת מידע ויוצא ממנו, לאחר מכן הוא ממשיך להיחשף לפרסום של האתר שגלש בו ואפילו יכול לקבל מודעות על המוצר הספציפי שבחן קודם לכן, שילוב בין פרסום ברשת החיפוש ורשת המדיה של גוגל הוא שילוב מנצח.

קמפיין רימרקטינג בפייסבוק

בפייסבוק אפשר לעשות קמפיין רימרקטינג ממוקד על כל האנשים שהיו באינטראקציה עם הפרסום שלכם, זה אומר כל אדם שעשה לייק, הגיב, הקליק. הקמפיין יכול להיות ממוקד לפי הפעילות שהוא ביצע לדוגמה קמפיין רימרקטינג ספציפי לכל האנשים שעשו לייק ועוד קמפיין אחר לכל האנשים שהקליקו על המודעה ונכנסו לאתר. בנוסף אפשר לפרסם בפייסבוק גם אם אין לכם אתר או דף נחיתה למרות שבפועל פרסום ללא דף נחיתה ייעודי או אתר מניב תוצאות פחות טובות.

קהלי Look alike - גוגל VS פייסבוק

גם בפייסבוק וגם בגוגל יש את האפשרות לבניית קהלים דומים, כלומר יצירת קהלים חדשים לפרסום באופן אוטומטי לפי המאפיינים של קהלים קיימים. בגוגל אפשר ליצור קהלים דומים לפי הקהל שביקר באתר, או רשומות מיילים ומספרי טלפון. לפייסבוק לעומת זאת יש הרבה יותר מידע דמוגרפי על המשתמשים, כמו עבודה או עסק, תחומי עניין, השכלה וסטטוס משפחתי. לכן קהלים דומים בפייסבוק לרוב יהיו יותר מדויקים.

טווח הגעה - גוגל VS פייסבוק

למרות העובדה שפייסבוק וגוגל שתיהן ענקיות אינטרנט, יש הבדל מהותי בין השתיים. גוגל היא קודם כל רשת חיפוש, זה אומר שהיא תחנה ראשונה בכל גלישה באינטרנט ופייסבוק זה אתר רשת חברתית ולכן כאן גוגל מנצחת. בפייסבוק יש כ-1.5 מיליארד משתמשים פעילים בחודש, עם פוטנציאל תפוצה של 44% מכלל המשתמשים באינטרנט. לעומת זאת בגוגל כ-3 מיליארד מחפשים בחודש ו-98% מחווית הגלישה באינטרנט מתחילה בגוגל! זה אומר שדרך גוגל אפשר להגיע ליותר מ-90% מהמשתמשים באינטרנט.

" דרך גוגל אפשר להגיע ליותר מ-90% מהמשתמשים באינטרנט. "
מסקנות:

פייסבוק וגוגל הן שתי פלטפורמות הפרסום הגדולות בעולם. בשתיהן יש אפשרויות פילוח מתקדמות ותפוצה אדירה. ההבדל המהותי בין השתיים הוא שבגוגל הלקוחות מחפשים ובפייסבוק אנחנו מציעים ללקוחות וזה אגב לא אומר שהפרסום בפייסבוק פחות איכותי, אלא זו פשוט גישה שונה.

 

אם אתה איש מקצוע לדוגמא אינסטלטור, פרסום בגוגל עדיף על פרסום בפייסבוק, כיוון שאף אחד לא יראה מודעה על אינסטלטור תוך כדי דפדוף בפייסבוק ויגיד "אה וואלה! אני אזמין את השירות שלו". הלקוחות יזמינו אינסטלטור רק כשיש להם צורך בשירות שלו, הם יכנסו לגוגל ויכתבו לדוגמה "אינסטלטור פתיחת סתימה", יקליקו על אחת מהתוצאות הראשונות יזמינו שירות. אם מדובר בעסק של בגדי נשים אלגנט לדוגמה, כנראה פרסום בפייסבוק עדיף על פרסום בגוגל, כיוון שאפשר להגיע לאנשים שאוהבים את את הסטייל הספציפי הזה וכשאישה רואה שמלה שעושה לה פרפרים בבטן כשהיא גולשת בפייסבוק היא כנראה תרצה לרכוש אותה.

לסיכום:

תשאלו את עצמכם מה התהליך שהלקוחות שלכם עוברים. מי הם? מה הם מחפשים? איפה הם מחפשים את זה? מה השיקול שהם עושים לפני רכישה? ובקיצור תבינו מי הלקוחות שלכם. ברגע שתענו על התשובה הזו, תדעו איפה כדאי לכם לפרסם, פייסבוק, גוגל או אפילו שניהם, שאגב מדובר בשילוב מנצח!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
הוסף תגובה