התחום שחיפשת מצריך בדיקה אישית
אחד מאיתנו ישמח לעזור ולבדוק עבורך את פוטנציאל הפרסום בגוגל לפי מונח החיפוש

אני מאשר קבלת דיוור במייל

רוצה לשוחח?
פנה אלינו
מתחילים עכשיו לפרסם בגוגל!
השאר פרטים ואחד מאיתנו ישמח לתת לך ייעוץ

אני מאשר קבלת דיוור במייל

רוצים ייעוץ? צריכים עוד הכוונה?
השאירו פרטים בטופס ואחד מאיתנו ישמח לעזור

המדריך השלם לגוגל אנליטיקס - מדריך פרקטי

כנראה שמעתם את השם גוגל אנליטיקס לפני כן, משום מה כנראה בגלל המילה "אנליטיקס" רוב האנשים נוטים להירתע ולחשוב שמדובר המערכת מסובכת וטכנית. אז כן זה טכני וקצת מורכב לפעמים, אבל אחרי המדריך הזה תגלו שהשד לא כל כך נורא והכל עובד בצורה מאוד הגיונית. במדריך זה תקבלו מידע מקיף על גוגל אנליטיקס, מה זה בכלל, מה אפשר לעשות עם זה, איך פותחים חשבון, איך מגדירים יעדים, דשבורדים, דוחות ובקיצור כל מה שאתם צריכים לדעת כדי להתחיל לעבוד עם גוגל אנליטיקס.

עודכן לאחרונה ב: 2019, 1 דצמבר
מומחה לשיווק באינטרנט

תוכן עיניינים
מה זה גוגל אנליטיקס?

הדרך הטובה ביותר להתקדם ולהשתפר בשיווק בפרט ובחיים בכלל, היא היכולת למדוד ביצועים ותוצאות, לנתח אותן, להסיק מסקנות ולפעול בהתאם. איך מודדים ביצועים בפרסום בגוגל? עם נתונים, בלעדיהם זה בלתי אפשרי לדעת מה עשינו נכון ומה צריך לתקן. כשהפרסום לא עובד כמו שאנחנו רוצים, נרצה לדעת איפה הטעות ומה חסר וכשהכל רץ מדהים אז נרצה לדעת מה אנחנו עושים נכון כדי להשתפר אפילו יותר! בדיוק בשביל כך יש את גוגל אנליטיקס.

 

בשנת 2005 לאחר שרכשה את חברת Urchin – חברה להפקת וניתוח סטטיסטיקות באתרי אינטרנט, השיקה חברת גוגל את גוגל אנליטיקס, שהפך מאוד מהר לשירות ניתוח אתרים השימושי והנפוץ ביותר בעולם. גוגל אנליטיקס זה שירות חינמי מבית גוגל המספק מגוון רחב של כלים לניתוח מידע מפורט והפקת נתונים סטטיסטיים על אתר האינטרנט שלנו, על מנת שנוכל לנתח אותם ולבצע שינויים בהתאם.

 

גוגל מציעה שתי גרסאות של גוגל אנליטיקס. הגרסה הסטנדרטית והנפוצה ביותר Google Analytics שהיא גם בחינם כמובן וגרסת הפרימיום – Google Analytics 360 שזו הגרסה המתאימה יותר לחברות גדולות וניתנת בתשלום. נתון מעניין: המחיר של גרסת הפרימיום – גוגל אנליטיקס 360 כנראה קצת יותר יקר משחשבתם… השירות עולה 150 אלף דולר לשנה! אז כנראה כשגוגל מתכוונים שהשירות מיועד רק לחברות וארגוני ענק הם מתכוונים לזה.

 

במדריך זה נתמקד בגרסה הרלוונטית אלינו של גוגל אנליטיקס, הגרסה הסטנדרטית.

מה אפשר לעשות עם גוגל אנליטיקס?

גוגל אנליטיקס מספק לנו גישה למסות של מידע על איך מבקרים מתנהגים באתר ובאפליקציה שלנו, לדוגמא אפשר לראות כמה אנשים ביקרו בעמוד ספציפי, כמה זמן הם נשארו בו ובאיזה חלק בעמוד הם ביצעו פעולה.

באמצעות גוגל אנליטיקס אפשר לדעת:

  • מה מספר הכניסות לאתר בכל שנה, חודש, יום ושעה ביום
  • כמות מבקרים חדשים לעומת קיימים / חוזרים
  • משך שהייה ממוצע בכל עמוד
  • משך זמן ביקור ממוצע באתר
  • מספר העמודים הנצפים במהלך ביקור ממוצע באתר
  • מה אנשים מחפשים באתר
  • על איזה חלקים באתר מקליקים הכי הרבה
  • שיעור נטישה – תוך כמה זמן ובאיזה שלב מבקרים יוצאים מהאתר
  • אילו מילות מפתח הובילו מבקרים לאתר שלנו
  • מהירות הטעינה של האתר
  • באיזה טופס לידים באתר השאירו פרטים וכמה
  • אילו קמפיינים הביאו את התוצאות הכי טובות – השוואה בין קמפיינים

 

בנוסף, יש גם נתונים על המבקרים באתר:

  • המכשיר ממנו הם גולשים – מובייל או מחשבים
  • מין – גברים או נשים
  • תחומי עניין של המבקרים באתר
  • גילאים
  • מאיזה אזורים מגיעים רוב הקליקים – תל אביב, צפון או בכלל חו"ל
  • סוג הדפדפן של כל מבקר
  • רזולוצית מסך (כן, כן)

כל זה ועוד אפשר לדעת באמצעות גוגל אנליטיקס. כמו שאתם בטח מתחילים להבין רק לפי הרשימה הזו אפשר לדעת מה העמודים הנצפים ביותר ומה העמודים עם שיעור הנטישה הגבוהה ביותר, מה אנשים מחפשים באתר שלנו, איפה הם מקליקים הכי הרבה, מה התהליך הם עוברים לפני שהם מבצעים רכישה ועוד. גוגל אנליטיקס מספק מידע שרק גוגל יכולים לתת לנו, המאפשר לנו להבין את הקהל שלנו ואת ביצועי הפרסום בגוגל וקידום אורגני.

חשוב לדעת שגוגל אנליטיקס לא מספק מידע אישי אודות המבקרים באתר ויש גבול לרמת עומק הפרטים על הגולשים שגוגל מוכנה לספק. זה גם די הגיוני ואפילו מרגיע בידיעה שגם אנחנו בתור מפרסמים באינטרנט גם גולשים באינטרנט ולא היינו רוצים את מידע עלינו חשוף לכל בעידן בו הכל גם ככה שקוף ופריץ.

בסופו של דבר המטרה העיקרית של הרוב המוחלט של מפרסמים באינטרנט הוא להגדיל את כמות הלקוחות בעסק, המידע של אנליטיקס חיוני ברמה קריטית לשיפור הביצועים שלנו והשגת אותן מטרות. באמצעות הנתונים של גוגל אנליטיקס נוכל לחשוף נקודות תורפה באתר ולבצע שיפורים בהתאם.

מבנה חשבון גוגל אנליטיקס

על מנת שנוכל להפיק את המיטב מגוגל אנליטיקס חשוב להבין איך זה עובד. הקו המנחה של כל הכלים של גוגל הוא היגיון והיררכיה. כמו שבגוגל אדס יש מבנה חשבון היררכי: חשבון, קמפיינים, קבוצות מודעות ומודעות כך גם בגוגל אנליטיקס.

 

מבנה חשבון בגוגל אנליטיקס בסדר היררכי:

  • חשבון – Account
  • נכסים – Properties
  • תצוגה – View

כמו בגוגל אדס, הרמה הכללית ביותר היא חשבון, לכל חשבון יכולים להיות מספר נכסים ולכל נכס מספר תצוגות.

 

מה זה אומר נכס – Property בגוגל אנליטיקס?
נכס הוא האתר או האפליקציה עליו אנחנו רוצים לקבל נתונים. לחשבון גוגל אנליטיקס יכולים להיות מספר נכסים – אתרים/אפליקציות ולכל נכס קוד מעקב ייחודי.

 

מה זה אומר תצוגה – View בגוגל אנליטיקס?
תצוגה זה דוחות ונתונים מסוננים על נכס. לכל נכס יכולות להיות מספר תצוגות.
לדוגמה עסק של תכשיטים המוכר לכל העולם ועשה עכשיו פרסום בהרצליה, יכולות להיות כמה סוגים של תצוגות: דוח המציג נתונים בניו יורק לפי שעון ניו-יורק, דוח המציג נתונים מישראל בשעון ישראל ודוח המציג נתונים על מבקרים הנמצאים באופן ספציפי מהרצליה כי שם פרסם.

איך לפתוח חשבון בגוגל אנליטיקס?

כדי להתחיל לאסוף מידע על הגולשים שלנו באמצעות גוגל אנליטיקס עקבו אחר ההוראות הבאות:

  1. יצירת חשבון בגוגל אנליטיקס כדי לפתוח חשבון היכנסו ל- גוגל אנליטיקס והקליקו על "Start For Free".
  2. הגדרת הרשאות בעל החשבון, רשימת משתמשים והרשאות למשתמשים.
  3. הגדרת נכסים Properties: האתר / אפליקציה עליו רוצים לאסוף נתונים.
  4. הגדרת תצוגה View: איזה נתונים רוצים לראות?
  5. קבלת קוד מעקב לאחר מילוי הפרטים הראשונים ואישור תנאי השימוש של גוגל,
    הקליקו על "Get Tracking Code" – קוד מעקב. על מנת שגוגל אנליטיקס יוכל לספק נתונים על האתר שלנו יש להטמיע את הקוד מעקב באתר.

נרחיב על הגדרות חשבון בגוגל אנליטיקס בהמשך המדריך.

איך להטמיע קוד גוגל אנליטיקס באתר?

אם אין לכם ידע בקוד כדאי לפנות למתכנת להטמעת הקוד באתר. דרך נוספת ונפוצה יותר להטמעת קוד המעקב של גוגל אנליטיקס היא באמצעות כלי נוסף של גוגל – Tag Manager. אפשר לפתוח חשבון בתג מנג'ר בחינם, באמצעות כלי זה אפשר להטמיע קודים באתר ללא צורך במתכנת.

איך להטמיע קוד גוגל אנליטיקס באתר באמצעות תג מנג'ר?

  1. פתיחת חשבון בלינק
  2. פתיחת תג מסוג Universal Analytics ומדביקים בשדה המתאים רק את המזהה המספרי של הקוד שקיבלתם: UA-XXXX. 
  3. פתיחת טריגר: בחירת העמודים עליהם בהם אנו רוצים להטמיע את הקוד, במקרה שלנו נבחר All Pages – כל העמודים. 
  4. פרסום – בסיום הקליקו על Publish או Submit 

על מנת לוודא שהטמעתם את הקוד בהצלחה, לפני שאתם עושים Publish הקליקו על Preview – תצוגה מקדימה. 

 

איך להטמיע קוד גוגל אנליטיקס באתר וורדפרס?

אם יש לכם אתר וורדפרס אז אתם לא צריכים מתכנת (אלא אם כן הוא בנה את האתר) ולא תג מנג'ר. כל מה שצריך לעשות הוא להוריד את הפלאגין אנליטיקס עבור וורדפרס של MonsterInsights ולעקוב אחר ההוראת. 

איך להטמיע קוד גוגל אנליטיקס באתר וויקס – Wix ?

אם יש לכם אתר בגרסה החינמית של Wix תצטרכו להשתמש בתג מנג'ר, אם יש לכם אתר Wix גרסת הפרימיום אז זה ממש קל להטמיע את הקוד מעקב. בפאנל ניהול היכנסו ל-Manage Domain ניהול דומיין והדביקו את הקוד בשדה המתאים.

איך לבדוק האם קוד המעקב תקין?

כדי לוודא שהקוד מעקב אכן הוטמע בהצלחה אפשר להשתמש בתוסף חינמי של גוגל כרום – Tag Assistant. פשוט התקינו את התוסף לדפדפן הכרום, הקליקו על Enable ורעננו את העמוד. לאחר מכן הקליקו שוב על התוסף בראש עמוד הדפדפן ואז יפתח חלון המציג את הקודים שהתג מזהה, אם הקוד בצבע ירוק או כחול זה אומר שהוא תקין והצלחתם להטמיע אותו בהצלחה!

לאחר הטמעת קוד מעקב באתר, גוגל אנליטיקס יוכל לאסוף מידע מהאתר ולצבור נתונים, אותם וכל לראות בחשבון הגוגל אנליטיקס שלנו. בזכות אותם נתונים נוכל לראות את התמונה הגדולה ונקבל שיקוף מלא של הפעילות באתר שלנו.

איך לקשר חשבון גוגל אנליטיקס לחשבון גוגל אדס?

כשמפרסמים בגוגל ועובדים גם עם גוגל אדס וגם גוגל אנליטיקס, מומלץ לקשר בין שתי המערכות כדי שנוכל לנהל את הפרסום בגוגל במקום אחד.
הקישור בין שתי המערכות הוא די קל ואלה השלבים לביצוע:

  1. נכנסים לחשבון גוגל אנליטיקס
  2. מקליקים על אדמין – Admin ובוחרים בנכס/ים שרוצים לקשר.
  3. בעמודת הנכסים מקליקים על "Google Ads Linking"
  4. מקליקים על New Link Group – קבוצה מקושרת חדשה.
  5. בוחרים את חשבון הגוגל אדס שרוצים לקשר ומקליקים על המשך – Continue
  6. בוחרים שם לחשבונות המחוברים החדשים.
  7. מקליקים על Link Accounts – קישור חשבונות.

הקישור בין שתי המערכות עוזר לנו גם בדרך להשגת היעדים שלנו מהפרסום בגוגל, בכך שנוכל לנתח את כל הנתונים של גוגל אדס ויותר במקום אחד.

איך מגדירים יעדים בגוגל אנליטיקס?

הגדרת יעדים היא הדרך שלנו למדידת הביצועים וההמרות שלנו. היעד נקבע בהתאם להמרה, המרה היא הפעולה שהגדרנו להשגת המטרה שלנו. המרה יכולה להיות הפיכת מבקר באתר ללקוח משלם, המרה יכולה להיות קליק, משך זמן בעמוד, שיחת טלפון, השארת פרטים, הוספת פריטים לעגלה, הורדת קובץ וכן הלאה.

באמצעות קישור חשבון גוגל אנליטיקס עם חשבון הגוגל אדס, נוכל לחשב עלויות המרה לכל עמוד באתר ולכל מודעה ולשפר את יחס ההמרה שלנו. 

יש ארבעה סוגים של יעדים בגוגל אנליטיקס:

  • כתובת URL ייעודי – עמוד באתר.
  • משך ביקור
  • עמודים/ביקורים
  • אירועים

 

את היעדים נגדיר בהתאם למטרה שלנו:

 

אם המטרה שלנו היא… אז היעד מתאים הוא:
רכישה/ ליד – פרטים לחזרה כתובת URL- עמוד תודה המופיע לאחר ביצוע הפעולה
טראפיק / קליקים לעמוד באתר כתובת URL- העמוד אליו אנו רוצים להוביל טראפיק
משך ביקור ארוך יותר בעמוד/אתר משך הביקור הרצוי
הגדלת מספר העמודים בביקור עמודים /ביקורים – מספר העמודים לפני שהמבקר יוצא

היעדים הם בעצם המדד להצלחה שלנו. לפי היעדים נוכל לקבל שיקוף מלא של הפעילות והביצועים שלנו בגוגל ולדעת כמה עולה לנו כל המרה. כמה עולה לנו קליק, כמה עולה לנו להמיר לקוח משלם, כמה עולה לנו ליד וכן הלאה.

סוגי דשבורדים בגוגל אנליטיקס:

לאחר שכבר הבנתם מה זה גוגל אנליטיקס, איך פותחים חשבון ואיך מגדירים יעדים, כעת נדבר על דשבורדים בגוגל אנליטיקס, איזה נתונים מספק כל אחד לנו איך זה משמש אותנו?

מה זה דשבורד בגוגל אנליטיקס?

בגוגל אנליטיקס אפשר להפיק מאות דוחות שונים. במקום להפיק כל פעם דוח חדש על מנת לחסוך זמן למשתמשים, גוגל יצרה דשבורדים. דשבורד הוא סוג של לוח בקרה בגוגל אנליטיקס המרכז באופן שוטף נתוני פעילות ודוחות שונים סביב אותו נושא במקום אחד. כך לא נצטרך להפיק דוח בכל פעם שנרצה לקבל נתונים על האתר שלנו ונוכל לצפות בנתונים באופן שוטף.

יש 5 סוגים של דשבורדים בגוגל אנליטיקס:

  • זמן אמת – Real Time
  • קהל – Audience
  • מקורות – Acquisition
  • התנהגות – Behavior
  • המרות – Conversions

מה היתרונות בשימוש בשדבורדים?

  • ריכוז נתונים במקום אחד
  • חיסכון בזמן
  • מידע מדויק ועדכני באופן שוטף
  • התאמה אישית – ניתן להתאים סוגי דוחות לכל משתמש

כל דשבורד מציג נתונים לניתוח חלקים אחרים באתר, בואו נכיר אותם.

דשבורד זמן אמת - Real-Time

דשבורד Real Time מציג נתונים בזמן אמת על המבקרים באתר ומה הם עושים בו בטווח ה-5 דקות האחרונות (אפשר גם חצי שעה לבחירתכם). נגיד שפרסמתם עכשיו מדריך חדש ומגניב לאתר ואתם רוצים לדעת כמה אנשים קוראים אותו? העלתם סרטון חדש ואתם רוצים לדעת כמה אנשים צופים בו? רוצים לדעת כמה אנשים נמצאים לייב באתר שלכם? בשביל זה יש דשבורד Real Time.

כדי להיכנס לדשבורד הקליקו על "Real Time" בתפריט השמאלי בחשבון הגוגל אנליטיקס שלכם.
בואו נראה את הדוחות המוצגים בדשבורד זמן אמת.

מקורות טראפיק  – Traffic Source
מקור טראפיק הוא המקור ממנו הגיעו מבקרים לאתר.
האם הוא הגיע דרך לינק בפייסבוק? דרך חיפוש ידני בגוגל? דרך מודעה? דרך כתבה?
דוח זה יעיל מאוד בדשבורד זמן אמת למדידת השפעה של פוסט, סרטון או קידום. אם עכשיו העלנו פוסט בפייסבוק לדוגמא עם לינק לאתר, נוכל לראות כמה תנועה הגיעה מהפוסט הזה.

 

מיקומים – GEO'S
מיקומים גיאוגרפים של המבקרים באתר.
האם הם נמצאים באזור זמן אחר? איזה שפה הם דוברים?
בנוסף בדוח זה ניתן לראות מיקומים של מבקרים באתר בזמן אמת. באיזה עמוד הם נמצאים? כמה זמן הם שם?

 

תוכן – Content
דוח זה מראה לנו איפה המבקרים נוחתים באתר כשהם נכנסים אליו וכמה זמן הם נשארים שם. אם נניח קידמתם מאמר מסוים באתר על ידי הפצת לינק ברשת, תוכלו לראות מי הגיע דרך ישירות למאמר הזה וכמה באמת נשארו לקרוא או נטשו אותו ובאיזה שלב.

 

אירועים – Events
זוכרים שדיברנו על יעדים? בדשבורד זמן אמת, אפשר לראות אירועים שקורים בזמן אמת. אירוע יכול להיות הורדת קובץ, צפייה, מילוי טופס וכל אינטראקציה שנחשיב כארוע שחשוב לדעת עליו. 

 

המרות – Conversions
כפי שהוסבר כבר קודם המרה זה בעצם השגת המטרה שלנו. בדוח זה אפשר לצפות בכל המטרות שהגדרנו וכמה משתמשים הומרו והגיעו אליהן.

דשבורד קהל - Audience

דשבורד קהל, מציג דוחות על קבוצה של משתמשים המוגדרת על ידי מספר פרמטרים.

דשבורד קהל יעזור אם אתם רוצים לדעת כמה משתמשים חיפשו את האתר, או כמה אנשים ביצעו רכישה לפני חודשיים אבל לא בחודש האחרון וכדו. המידע הזה יכול לעזור לכם לטרגט פלחים ממוקדים בקהל שלכם. לא מזמן אגב, גוגל אנליטיקס השיקה דוח קהל חדש המציג איך הקהל שלכם מגיב לקמפיין רימרקטינג. חשוב לזכור שכדי לקבל נתונים, חייב להגדיר איזה קהל תרצו לבדוק.

אז איזה נתונים נקבל בשבורד Audience?

 

משתמשים פעילים:
בדוח זה ניתן לעקוב אחרי משתמשים שביקרו באתר ביום האחרון וב-30, 14, 7 ימים האחרונים.
נתון זה עוזר להבין יותר לעומק מה הקהל רוצה ומה מעניין אותו. אם לדוגמא ב-30 יום האחרונים יש כמות יפה של משתמשים באתר אבל בשבוע האחרון מזהים ירידה דרסטית, אנחנו צריכים להבין מה עשינו נכון לפני 30 יום כדי לשכפל את זה ולהעלות את כמות המשתמשים.

פלואו משתמש – Users Flow
דוח זה מציג בפנינו מה משתמשים עושים באתר ואיך הם מתמצאים בו. מה אנשים עושים כשהם מגיעים לאתר ובאיזה שלב הם נוטשים ומה אפשר לעשות כדי להשתפר ולגרום להם להישאר כמה שיותר?

 

ערך בטווח הארוך – Lifetime Value
האם כדאי להעלות תקציבים, להוריד או בכלל לעצור את הקמפיין? האם הלידים שיצרנו בקמפיין פרסום בגוגל היו איכותיים? בשביל זה יש Lifetime Value. דוח זה מחשב את גובה הערך בטווח הארוך של משתמשים שנוצרו ממקורות שונים, לדוגמה פייסבוק, חיפוש ישיר, כתבה, קמפיין בגוגל אדס וכן הלאה. בדוח תוכלו לראות את הביצועים של כל קהל ביחס ליעדים שהצבתם, עמודים, משך ביקור, קליקים וכדו.

 

ניתוח קבוצות – Cohort Analysis
דוח זה מאפשר ניתוח מגוון רחב של נתונים על קבוצות של משתמשים באתר. דוח ניתוח קבוצה מנתח קבוצות משתמשים עם מאפיינים משותפים. לדוגמא, אפשר להגדיר כקבוצה את כל המשתמשים שנוצרו ביום השקה ואז נוכל לקבל נתונים על אותם משתמשים, איפה הם גרים, מאיזה מכשיר הם גולשים, האם הם הגיעו לעגלת הקניות, האם הם ביצעו רכישה וכן הלאה.

 

דוח קהלים – Audiences
לפני שאתם שואלים "מה?" אז כן, זה דוח קהלים בתוך דוח קהלים. דוח זה מאפשר לנו לרדת לפרטים הקטנים וליצור קהלים גרעיניים לפי הפרמטרים החשובים לנו. אפשר ליצור עד 20 קהלים בכל פעם, את הקהלים האלו ניתן לשייך גם לדוחות אחרים.

 

ניתוח משתמש – User Explorer
במקום לקבל מבט כולל על קהל או פלחים בקהל, דוח זה מציג נתונים על משתמשים ספציפיים, אפשר לראות באיזה עמודים המשתמש ביקר, כמה זמן הוא שהה בכל עמוד, שיעור נטישה, עמידה במטרות ועוד. בזכות ניתוח משתמש אפשר לנתח את השלבים וההתנהגות של משתמשים שביצעו רכישה גבוה מהרגיל או ההפך ולהבין בדיוק מה הפלואו שהם עברו.

 

דמוגרפיה
בדוח זה אפשר לקבל פירוט נתונים דמוגרפיים על המשתמשים באתר, כמו גיל ומגדר. באמצעות מידע זה תוכלו לדעת איך להתאים את התוכן באתר לקהל שלכם, אם לדוגמה רואים שמשך הביקור הממוצע של נשים גבוה פי שלוש ממך הביקור של גברים אז או שנוסיף תוכן לגברים או שנתמקד בקהל הנשי. בנוסף אפשר גם ליצור קהל לקמפיין רימרקטינג לפי מאפיינים דמוגרפיים, כמו קמפיין רק לנשים בגילאים 18-25.

 

מיקום גיאוגרפי
דוח זה מציג את המיקום והשפה של המשתמשים באתר. נתון זה טוב לנו כל מנת שנוכל להתאים את התוכן והפרסום שלנו לתרבות ולאזור ממנו מגיע הקהל שלנו.

התנהגות
דוח זה מראה לנו האם מבקרים חוזרים לאתר שלנו לאחר שביקרו בו. בדוח התנהגות אפשר לראות כמות מבקרים חדשים לעומת מבקרים חוזרים והמעורבות שלהם בתוכן שבאתר. אפשר להשתמש במידע בדוח זה כדי לדעת האם הוספת תכנים כאלה או אחרים מעודדים מבקרים להגיע לאתר ולחזור אליו.

 

תחומי עניין
דוח זה מאפשר לנו להגיע לקהל יעד לפי תחומי עניין. אפשר לקבל נתונים על קהל המבוססים על: קטגוריות רחבות כמו לייפסטייל, טכנולוגיה, אופנה וכדו. לפי מוצרים דומים לאלו שהראו בהם עניין כמו קוסמטיקה ומוצרי תינוקות ולפי קטגוריות ספציפיות כמו מוצרי קוסמטיקה אנטי אייג;ינג או מוצרים לשיער וכן הלאה. המידע הזה יעיל במיוחד במקפיין רימרקטינג.

 

טכנולוגיה
בדוח זה אפשר להבין איך משתמשים צופים וחווים את האתר שלנו, מאיזה דפדפן הם גולשים ומי ספק האינטרנט שלהם.

 

מכשיר – Device
בסגמנט זה אפשר לראות אם משתמשים גולשים מהמחשב – דסקטופ, מהטאבלט או מהמובייל ומה המכשיר הסלולרי ממנו הם גולשים לדומה סמסונג גלקסי 10 או אייפון X. לפני דוח זה אפשר לדעת האם האתר מותאם לחווית הגלישה של המשתמשים ולהתאים אותו אליה, התאמה זו חשובה מאוד כיוון שגוגל התחילה לאנדקס אתרים מהמובייל לפני הדסקטופ.

 

מותאם אישית – Custom
כאן גוגל אנליטיקס מאפשר לנו להגדיר נקודות להשוואה בצורה רחבה בין משתנים שונים. לדוגמה להשוות בין לקוחות שביצעו רכישה מהמובייל לעומת שיעור הנטישה או להשוות את שיעור הנטישה של מבקרים שהגיעו באופן אורגני לעומת מבקרים שהגיעו דרך פרסום. באמצעות דוח זה אפשר להגיע לנתונים מפורטים במיוחד.

 

מתחרים – Competitors
בסגמנט זו נוכל להשוות את עצמו למתחרים שלנו כדי לזהות חורים, מבחינת קטגוריות, מכשירים, מיקומים ועוד.

דשבורד מקורות - Acquisition

בדשבורד Acquisition בגוגל אנליטיקס נקבל מידע על איך מבקרים הגיעו לאתר שלנו ואיזה פעולות הם ביצעו בו.

 

כל הטראפיק – All Traffic
דוח זה מציג בפנינו איה מקורות מובילים יותר טראפיק לאתר וההתנהגות שלהם באתר כמו שיעור הנטישה, עמידה ביעדים, רכישות וכדו. באצעות מידע זה נוכל לדעת איזה מקור טראפיק הכי חזק ואיזה מביא לקוחות איכותיים באמת ולא רק מבקרים שקופצים מהאתר.

 

גוגל אדס – Google Ads
דוח זה קריטי למפרסמים בגוגל אדס, כדי לקבל הבנה אמיתית ועמוקה על ביצועי הפרסום. לאחר שחיברנו את חשבון הגוגל אדס עם גוגל אנליטיקס כמו שהוסבר קודם לכן, נוכל לסנן בנתונים על קמפיינים, מילות המפתח, שאילתות חיפוש, פעילות לפי שעות ביום, עמודים יעודיים ובקיצור, כל מה שצריך לדעת כדי למדוד את ביצועי הפרסום בגוגל שלנו במקום אחד.

קונסולת חיפוש – Search Console
קונסולת החיפוש של גוגל היא כלי חיוני ועוצמתי לקידום אורגני בגוגל. קונסולת החיפוש מציגה דוחות ונתונים על ביצועי האתר שלנו בצורה אורגנית בגוגל, כדי לצפות בנתונים יש לחבר את שתי המערכות כמו שחיברנו את חשבון הגוגל אדס עם גוגל אנליטיקס. לאחר חיבור נקבל גישה לדאטה ונוכל להבין איזה שינויים בתוכן יובילו טראפיק לאתר.

 

סושיאל – Social
בדוח זה נקבל מידע על איך אנשים מתקשרים עם התוכן שלנו ברשתות החברתיות לפי: הפניות, דפי נחיתה, המרות, יוזר פלואו ועוד. לפי מידע זה נוכל לאמוד את הנוכחות שלנו ברשת, איך היא משפיעה על האתר ועוד.

 

קמפיינים – Campaigns
דוח זה מציג נתונים על ביצועי קמפיינים בגוגל אדס והשוואתם. בדוח קמפיינים נוכל לסנן מידע לפי כל הקמפיינים, מילות מפתח בתשלום, מילות מפתח אורגניות, עלויות וכן הלאה.

דשבורד התנהגות - Behavior

דשבורד התנהגות מציג דאטה על פעולות שמשתמשים מבצעים באתר. כאן נוכל לראות מה הקהל מחפש באתר, באיזה תוכן הוא מביע עניין, מה מהירות האתר וטעינת הדף וכן הלאה.

 

פלואו התנהגות – Behavior Flow
מראה לנו את המסלול שמשתמשים עוברים באתר לשנו, איפה הם מתחילים, לאן הם ממשיכים, איפה הם מקליקים ואיפה הם נוטשים. לפי המידע הזה נוכל לדעת איך להתאים את האתר יותר טוב לקהל ולהבין מה הטריגרים שלו.

 

תוכן – Content
דוח זה עוזר לקבוע את ביצועי תוכן ספציפי באתר. בדוח Content נוכל לראות איזה כותרות הגיעו ליותר טראפיק, איזה מאמר הוביל למכירות או לנטישה וכן הלאה.

 

מהירות אתר – Site Speed
באיזו מהירות דפים נטענים באתר לי מקורות טראפיק ומכשיר. לדוגמה האם זמן הטעינה ארוך יותר במובייל מאשר בדסקטופ ולתקן בהתאם.

 

חיפוש באתר – Site Search
דוח זה מציג נתונים על איך מבקרים משתמשים בפונקציות החיפוש באתר, כל נוכל לאתר מילות מפתח ושאילתות נפוצות ולשפר את התוכן וחווית המשתמש באתר.

 

אירועים – Events
אירועים בגוגל אנליטיקס הם אינטראקציות של משתמש עם תוכן שאפשר לעקוב אחריהן מעמוד אינטרנט. אפשר לסנן את הנתונים בדוח זה לפי אירועים מובילים, עמודים ופלואו אירוע – המסלול שמשתמש עובר עד האירוע.

 

מפרסם – Publisher
דוח זה מספק לנו מידע על האתר שלנו כשטח פרסום. גוגל נותנים אפשרות לבעלי אתרים להצטרף לרשת המדיה שלהם ולאפשר לעסקים לפרסם באתר. דוח זה מאפשר לנו לראות כמה חשיפות, קליקים, הפניות וכדו יש לנו באתר, כדי לצפות בדוח זה יש לחבר את חשבון האדסנס לחשבון הגוגל אנליטיקס.

 

ניסויים – Experiments
פונקציית הניסויים מאפשר לבצע טסטים באתר ולמדוד את הצלחתם, כמו פופ אפ חדש להרשמה לניוזלטר או עמוד תודה חדש.

דשבורד המרות - Conversions

דשבורד המרות בגוגל אנליטיקס מציג בפנינו את כל הנתונים על פעולות שהושלמו באתר. כמה אנשים ביצעו רכישה? כמה אנשים השאירו פרטים? כמה אנשים הגיעו לסל הקניות? כמה אנשים נרשמו לניוזלטר וכן הלאה. דוח זה חיוני ואפילו הכרחי להצלחת האתר שלנו בגוגל.

 

מטרות – Goals
מטרות הן פעולות שאנחנו רוצים שאנשים יבצעו באתר ואנחנו נוכל לעקוב אחריהן, בדוח זה נוכל לעקוב אחר הפעולות של המשתמשים באתר ביחס למטרות שהצבנו. אפשר להציב מטרות על ומטרות קטנות, לדוגמא מטרה קטנה יכולה להיות קריאת עמוד ומטרה גדולה תהיה רכישה.

 

איקומרס – E commerce
דוח זה מציג נתונים על מוצרים, מכירות, תשלומים, מועדי רכישה וכל היוצא בזה.

 

ייחוס – Attribution
דוח זה מציג נתונים על התנאים והחוקים המיוחסים הקורים בדרך להמרה, לדוגמא האם משתמש קרא את המייל שנשלח לו לפני שהוא ביצע רכישה או שלא וכמה אנשים עשו כמוהו. באמצעות דוח זה אפשר לבנות מודל ייחוס שיעזור לנו מאוד לקבוע איך לנהל את תקציב הפרסום שלנו. נוכל לייצר "תנאים" להמרה, לדוגמא אנחנו יודעים שכדי לבצע רכישה משתמש צריך לעבור כך וכך.

 

אז אלו היו חמשת הדשבורדים בגוגל אנליטיקס, כמו שאתם כבר בטח מבינים כל אחד הוא עולם שלם מידע ונתונים על אספקטים שונים באתר. חשוב מאוד להשתמש בדשבורדים, ללמוד אותם, לחקור אותם, לשחק איתם כדי להוציא מהם את המירב. בזכותם נוכל לעקוב אחר הפעילות השוטפת באתר, לאתר חורים בקלות וביעילות ולשפר את חווית המשתמש והתוכן באתר בהתאם.

הגדרת חשבון גוגל אנליטיקס

אז אחרי שהוסבר על פתיחת חשבון בגוגל אנליטיקס ועל הדשבורדים וחשיבותם, בואו נראה איך עושים מגדירים חשבון גוגל אנליטיקס ואיך מגיעים ועורכים את הדשבורדים. חלק מהדשבורדים מצריכים חיבור מערכות כמו שהוסבר קודם לכן על גוגל אנליטיקס וגוגל אדס, בנוסף ניתן להתאים את הדשבורד לפי הצורך אבל כעת אראה לכם את הדרך הבסיסית והמומלצת להגדיר את החשבון שלכם בגוגל אנליטיקס.

שלב 1 – הגדרות נכסים

  • בחשבון הגוגל אנליטיקס היכנסו ל- Admin>Property Settings ועקבו אחר סדר הפעולות הבא:
  • בדקו האם כתובת ה-URL תקינה?
  • אפשור דוח דמוגרפיה ותחומי עניין: Enable Demographics and Interest Report> ON
  • אפשור ייחוס לינק: Use enhanced link attribution> ON
  • אפשור מדד יוזרים בדוחות: Enable Users Metric in Reporting> ON
  • בדקו האם חשבון הגוגל אדס מקושר באופן תקין.

שלב 2 – הגדרות תצוגה

  • היכנסו ל- Admin>View Settings
  • אפשור מעקב איקומרס: E commerce Tracking > ON
  • אפשור מעקב אחרי חיפוש באתר: Site Search Tracking> ON
  • ודאו שכתובת האתר ה-URL נכונה
  • ודאו שאזור הזמן והמטבע נכונים

שלב 3 – הוספת מסננים

מסננים עוזרים לנו להגיע למידע רלוונטי על הטראפיק באתר שלנו. לדוגמא על ידי סינון טראפיק המגיע מכתובת IP שלנו או של לקוח לדוגמא כדי שלא ננתח את ההתנהגות של עצמנו באתר או טפאם מאתרים אחרים. כדי לעשות זאת עקבו אחר השלבים הבאים:

  • בחשבון גוגל אנליטיקס היכנסו ל-Admin> View Settings> Filters> Add Filter
  • תנו שם לפילטר
  • בחרו ב- Exclude
  • בחרו ב- "Traffic from the IP addresses" והוסיפו את הכתובת הרצויה.
  • לבסוף לחצו על שמור "Save"

אפשר לקבוע גם מסננים נוספים לפי בחירתכם.

שלב 4 – מטרות

כשאנחנו מגדירים מטרנות אנחנו בעצם אומרים לגוגל מה הכי חשוב בעסק שלנו.
כדי להוסיף מטרות היכנסו ל- Admin> Goals > New Goal.

שלב 5 – דשבורדים

דשבורד מספק מבט מקיף ומפורט על מה שמעניין אותנו בעסק שלנו ולכן אפשר להתאים אותם לצורך שלנו עד הפרטים הקטנים ביותר. בהתחלה יש דשבורד ברירת מחדל הנקרא MyDashboard כדי ליצור דשבורד חדש עקבו אחר השלבים הבאים:

  • היכנסו ל- Admin>View>Reports
  • הקליקו על Customization> Dashboards< Create>Create Dashboard
  • כדי לצפות בדשבורדים שהוסבר עליהם קודם לכן:
  • היכנסו ל-Admin>View>Reports
  • כדי להתאים את הדשבורד הקליקו על Customization.

שלב 6 – התראות

קבלת התראה בכל פעם שקורה משהו באתר שהגדרנו עליו קבלת התראה לדוגמא: רכישה, או צניחה בטראפיק וכדו. ככה מגדירים התראות:
היכנסו ל-Admin> Custom Alert> New Alert

שלב 7 – צ'קליסט

אחת הדרכים הטובות ביותר לדעת שהכל עובד קשורה היא צ'קליסט. אז הנה רשימה של 10 דברים שכדאי לכם לעבור עליהם לאחר שפתחתם חשבון גוגל אנליטיקס והגדרתם אותו.

 

✅ האם החיבור בין גוגל אדס לגוגל אנליטיקס תקין (הוסבר איך לבדוק קודם לכן.)

✅ האם אפשרתם דוח דמוגרפי ותחומי עניין?

✅ האם אפשרתם מעקב אחרי חיפוש באתר – In Site Search ואיקומרס.

✅ האם הגדרתם התראות למקרים בהם תצטרכו לפעול באופן מיידי?

✅ האם הגדרתם פילטרים כדי למנוע ניתוח ספאם?

✅ מה שיעור הנטישה שלכם?

✅ מה מקור הטראפיק לאתר?

✅ האם היו שינויים דרסטיים בגודל הטראפיק באתר בחודש האחרון?

✅ מה הן מילות המפתח ושאילתות החיפוש המובילות מבקרים לאתר?

✅ איזה תוכן / עמוד באתר הכי פופולרי באתר ומדוע?

סיכום מדריך גוגל אנליטיקס

כדי להצליח בגוגל חייבים גוגל אנליטיקס, באמצעות כלי נוכל לדעת מה עובד ומה לא ומה צריך לעשות באתר כדי להגדיל את התוצאות. גוגל אנליטיקס ממש פורס בפנינו את סדר הפעולות שצריך לבצע באתר, מה צריך לשפר, מה צריך להוריד ומה צריך לשנות הכל כדי להגיע לחווית משתמש מקסימלית ממירה. כמו שבטח כבר הבנתם יש כאן הרבה פרטים טכניים, אבל בפועל זה לא כזה מסובך ובעיקר דורש חקירה והתנסות על הכלי המטורף הזה.

 

במדריך זה הוסבר מה זה גוגל אנליטיקס, איך פותחים חשבון ואיך מגדירים אותו, למדנו על דשבורדים ואיך להשתמש במידע הזה לטובתנו. שורה תחתונה, גוגל אנליטיקס הוא כלי מטורף שיכול לקחת אתכם לרמה הבאה ולעזור לכם להגיע סוף סוף לתוצאות שאתם רוצים. מקווה שמדריך זה עזר לכם לעשות את הצעדים הראשונים שלכם בגוגל אנליטיקס, אתם מוזמנים להשאיר שאלות והארות כאן למטה👇

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 4.00 out of 5)
הוסף תגובה