התחום שחיפשת מצריך בדיקה אישית
אחד מאיתנו ישמח לעזור ולבדוק עבורך את פוטנציאל הפרסום בגוגל לפי מונח החיפוש

אני מאשר קבלת דיוור במייל

רוצה לשוחח?
פנה אלינו
מתחילים עכשיו לפרסם בגוגל!
השאר פרטים ואחד מאיתנו ישמח לתת לך ייעוץ

אני מאשר קבלת דיוור במייל

רוצים ייעוץ? צריכים עוד הכוונה?
השאירו פרטים בטופס ואחד מאיתנו ישמח לעזור

מדריך למחקר ובחירת מילות מפתח

מילות מפתח הן ביטויי חיפוש שהגדרת כי תרצה שהמודעה שלך תופיע בתוצאות החיפוש שלהם. מילות המפתח מותאמות למונחים שאנשים מחפשים או לתוכן האינטרנטי בו הם צופים. בחירת מילות מפתח הקשורות למודעות שלך היא הכרחית כדי להגיע ללקוחות המחפשים את מה שיש לעסק שלך להציע.

עודכן לאחרונה ב: 2020, 20 ינואר
מומחה לשיווק באינטרנט

תוכן עיניינים
חשיבותן של מילות מפתח

מילות מפתח הן ביטויי חיפוש שהגדרת כי תרצה שהמודעה שלך תופיע בתוצאות החיפוש שלהם. מילות המפתח מותאמות למונחים שאנשים מחפשים או לתוכן האינטרנטי בו הם צופים. בחירת מילות מפתח הקשורות למודעות שלך היא הכרחית כדי להגיע ללקוחות המחפשים את מה שיש לעסק שלך להציע. בלי מילות מפתח לא נוכל להגיע לקהל הלקוחות שלנו ובחירת המילים הנכונות עשויה להוזיל עלויות ולמקסם את תוצאות הפרסום בגוגל.

במדריך זה נלמד איך לבצע מחקר מילות מפתח באמצעות כלי מחקר חינמיים ואיך לבנות רשימת מילות מפתח לפרסום. בחירת רשימת מילות המפתח המתאימה למסע הפרסום שלך תעזור לך להציג את המודעות שלך בפני הלקוחות הנכונים. מילות המפתח שלך צריכות להתאים למונחים שלקוחות פוטנציאליים שלך משתמשים בהם כדי למצוא את המוצרים והשירותים שלך.

איך לבחור מילות מפתח?

ישנם מגוון כלים חינמיים ובתשלום לבחירת מילות מפתח, לפני שנרד לפרקטיקה הנה נקודות חשובות שיעזור לכם לבחור מילות מפתח:

לחשוב כמו הלקוחות שלך

רשמו את הקטגוריות העיקריות של העסק שלכם, ואז רשמו את המונחים או הביטויים שעשויים ליפול תחת כל אחת מאותן קטגוריות. כלול מונחים או ביטויים שהלקוחות שלך היו משתמשים בהם לתיאור המוצרים והשירותים שלך.

מילות מפתח ממוקדות = קהל ממוקד

בחר מילות מפתח ספציפיות יותר שקשורות ישירות לנושא המודעה שלך אם ברצונך למקד ללקוחות שעשויים להתעניין במוצר מסוים. השימוש במילות מפתח ספציפיות יותר פירושו שהמודעה שלך תופיע רק עבור מונחים החלים על העסק שלך. אך זכור כי אם מילות המפתח ספציפיות מדי, ייתכן שלא תוכל להגיע לכמה שיותר אנשים שתרצה.

מילות מפתח כלליות = קהל רחב

כדי לבחור מילות מפתח כלליות כשרוצים להגיע לכמה שיותר אנשים. אך יש לשים לב כי יתכן שתתקשו להגיע ללקוחות פוטנציאליים בעת הוספת מילות מפתח כלליות מאוד מכיוון שהמודעה יכולה להופיע בחיפושים שלא תמיד קשורים לעסק. כמו כן, מילות מפתח כלליות יותר יכולות להיות תחרותיות יותר ועשויות לדרוש סכומי הצעה גבוהים יותר. לא משנה כמה כלליות מילות המפתח שלך, הן צריכות להיות רלוונטיות תמיד למודעות ולאתרים שלך.

קבוצת מילות מפתח

כדי להציג מודעות רלוונטיות ליותר לקוחות פוטנציאליים, יש לקבץ את מילות המפתח והמודעות בקבוצות מודעות על סמך המוצרים, שירותים או קטגוריות. אם במקום זאת כל מילות המפתח והמודעות יתווספו לקבוצת מודעות אחת, לקוח המחפש "נעלי ערב לנשים" עשוי לראות את המודעה שלך בנושא "נעלי טניס לגברים."

ווריאציות שונות של אותן מילות מפתח

אין צורך להוסיף כל גרסה של כל מילת מפתח, מכיוון שהמודעות יהיו כשירות להצגה בחיפושים הדומים למילות המפתח עליה בחרתם להתקד. גוגל עושה התאמה רחבה לביטויים, כך שתוכלו לתפוס תנועה מווריאציות קשורות מקרוב של מילות המפתח שלכם.

כלים למחקר ותכנון מילות מפתח

כשבוחרים מילות מפתח, המטרה שלנו היא לבחור מילות מפתח עם כמות חיפושים גבוהה, מחיר נמוך ותחרות נמוכה. כמות החיפושים לא תמיד חייבת להיות אלפים, לפעמים כדאי לבחור דווקא כמות מילות מפתח עם כמות חיפושים קטנה אך תחרות נמוכה. לדוגמא אם על המונח "נעליים לנשים" יש 5000 חיפושים מדי חודש והמחיר לקליק הוא 10 שקלים ולעומתו המונח "נעלי עקב שחורות לנשים" יש 50 חיפושים בחודש והמחיר לקליק הוא 2 שקלים, במי מהם כדאי להתמקד לדעתכם? במונח הממוקד והזול יותר כמובן, כיוון ששם יש יותר סיכויים שהמודעה שלנו תופיע ומעבר לכך גם יותר סיכויים שהיא תמיר כיוון שמונח החיפוש מאוד ממוקד. איך נדע את כל אותם הנתונים? באמצעות כלים לניתוח ומחקר מילות מפתח.

 

כדי לבצע מחקר מילות מפתח מומלץ להשתמש בכלים למחקר, יחד עם זאת ברמה הבסיסית אפשר גם באמת לחשוב כמו הלקוח ולהשתמש בהשלמה האוטומטית בגוגל חיפוש. מה זה השלמה אוטומטית? מכירים את זה שאתם מתחילים לכתובמשהו וגוגל כבר נותן לכם אפשרויות להמשך המשפט? לפי זה כבר תוכלו לראות באיזה מילים אנשים משתמשים כשהם מחפשים מוצר או עסק כמו שלך. שיטה זו היא טובה מאוד, אך היא לא מספיקה למחקר מילות מפתח מעמיק.

 

ישנם עשרות כלים למילות מפתח, חלקם טובים יותר וחלקם פחות. להלן 5 כלים למחקר ותכנון מילות מפתח, חלקם חינמיים וחלקם בתשלום, אנו נעבור ונסביר על היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם כדי שתוכלו לבחור בכלי הטוב ביותר עבורכם:

מתכנן מילות המפתח של גוגל:

כלי פשוט המציע מספר תכונות בסיסיות. יחד עם זאת, זהו עדיין אחד המקורות המדויקים ביותר לנתוני מילות מפתח בשוק. הנתונים מגיעים ישירות מגוגל והתוצאות משתלבות היטב במונטיזציה של AdSense.

 

מחיר – חינם

 

מאפיינים מרכזיים: 

  • איתור מילות מפתח שיווקיות באמצעות טווח הצעות המחיר "ראש הדף".
  • כמות חיפושים ותחרות מדויקת

Ubersuggest

כלי זה כדי מספק את כל מילות המפתח והנתונים הדרושים לך בכדי לקבל החלטות מושכלות. Ubersuggest מספק גם מילות מפתח שאינן זמינות דרך מתכנן מילות המפתח של גוגל. אך יתכן שלא תקבלו נתונים רבים כפי שאתם מצפים.

מחיר – חינם

מאפיינים מרכזיים:

  • מציג נתונים מפורטים על מילות מפתח
  • מציג נתונים מפורטים על מתחרים
  • מציע רעיונות למילות מפתח רלוונטיות
  • קל ונוח לשימוש

SEMrush – סמרש

אולי הכלי הכי מתקדם שקיים היום בשוק למחקר מילות מפתח והרבה מעבר לכך. כלי זה משמש חברות ענק ואנשים פרטיים לפרסום מוצלח בגוגל, הוא מציע מידע מעמיק ומדויק על הפרסום של מתחרים, כלים לאיתור מילות מפתח, ניהול פרוייקטים, מעקב אחר התקדמות ועוד. סמרש הוא אמנם כלי למחקר מילות מפתח אך בפועל הוא נותן הרבה מעבר, עד לרמה שיש עסקים שלמים שמתבססים רק עליו.

 

מחיר: סמרש הוא בתשלום ומציע 4 חבילות לרכישה. לפני רכישה אפשר לעשות 7 ימי ניסיון.

  • חבילת Pro – חבילה למשווקים קטנים עם תקציב מוגבל, בעלות של $83 לחודש למשך שנה.
  • חבילת Guru – חבילה למשווקים ועסקים בינוניים בעלות של $166 בחודש למשך שנה.
  • חבילת Business – החבילה המושלמת לסוכנויות פרסום ועסקים בעלות של $333 לחודש למשך שנה.
  • חבילת Enterprise – חבילה לתאגידים וחברו גדולות עם מהלכיפרסום רחבים, חבילה זו נמכרת בהצעת מחיר אישית למשתמש לפי העסק.

 

מאפיינים מרכזיים:

  • סטטיסטיקות ונתונים מעמיקים
  • מגוון כלים למחקר מילות מפתח
  • כלי למחקר שוק
  • כלים למעקב אחר התקדמות

בקיצור סמרש לא זול, אבל הוא יכול להכניס לכם הרבה כסף.

Keyword Tool – כלי מילות מפתח

אחד מכלי המחקר המובילים למילות מפתח בשוק המציע ניתוח למנועי חיפוש מרובים הכוללים גוגל, יוטיוב, בינג, אמזון וחנות האפליקציות של גוגל. 

מחיר: חינם עד 750 מילות מפתח ראשונות ולאחר מכן $69 בחודש בתוכנית שנתית.

מאפיינים מרכזיים: 

  • מציאת מילות מפתח באמצעות ההשלמה האוטומטית של גוגל.
  • חווית משתמש קלה ונוחה לשימוש
  • נתונים גם על מנועי חיפוש נוספים מעבר לגוגל

Ahrefs Keyword Explorer

אחד הכלים המובילים כיום בקטגורית מחקר מילות מפתח. מספק דוח מילות מפתח רחב למשתמש וערכי קליק ייחודיים.

 

מחיר: $82 לחודש בתוכנית שנתית + 7 ימי ניסיון ב-$7.

 

מאפיינים מרכזיים: 

  • חישוב תחרות על מילת מפתח מדויק במיוחד
  • מבט מעמיק על SERP (עמוד תוצאות החיפוש)
  • ניתוח קליקים מעמיק להגדלת ה-CTR

 

לא משנה באיזה כלי תבחרו, הנתונים שאתם תמיד צריכים לשקלל בעת בחירת מילות מפתח הם:

 

  • ווליום חיפוש – כמות חיפושים
  • KD – קושי התחרות על אותה מילת מפתח
  • מחיר לקליק
  • רלוונטיות
סוגי התאמות למילות מפתח

בעת הוספת מילות מפתח לקבוצת מודעות אפשר לבחור את סוג ההתאמה של מונח החיפוש למילות המפתח. גוגל מציעה 4 פורמטים לפיהם היא תתאים את מילת המפתח למונח החיפוש, ולכל סוג התאמה יש סימון ייחודי:

 

התאמה רחבה – המודעה יכולה להופיע במגוון וויראציות רלוונטיות של מילת המפתח. כדי להגדיר מילת מפתח בהתאמה רחבה אין צורך בסימון מיוחד כיוון שזו הברירת מחדל.

 

התאמה רחבה משתנת – מאפשר יותר שליטה מההתאמה הרחבה כדי לוודא שהמודעה תופיע רק במונח החיפוש כולל את המילים שהוספת עם הסימן +. כדי לבחור בהתאמה זו יש להוסיף + לפני מילת המפתח לדוגמא: +מכנסי + נשים.

 

התאמה מושלמת – המודעה תופיע רק במונח חיפוש זהה למילת המפתח. כדי לבחור בהתאמה זו יש לסמן את מילת המפתח בסימן – [. לדוגמה: [מכנסי נשים].

 

התאמה למשפט – המודעה תופיע במונחי חיפוש זהים או בווריאציות קרובות מאוד למילת המפתח. כדי לבחור בהתאמה זו יש לסמן את מילת המפתח במרכאות. לדוגמא: "מכנסי נשים".

איך להוסיף מילות מפתח לקמפיין פרסום בגוגל?

לאחר שביצעתם מחקר ובחרתם את מילות המפתח עליהן תרצו שהפרסום יתמקד, הגיע הזמן להוסיף אותן לקבוצת המודעות הרלוונטית.

כדי להוסיף מילות מפתח לקמפיין פרסום בגוגל עקבו אחר השלבים הבאים:

א. הכנס לחשבון הגוגל אדס

ב. בתפריט השמאלי הקלק על Keywords ולאחר מכן על Search Keywords

ג. הקלק על כפתור הפלוס +

ד. בחר קבוצת מודעות

ה. בחלון שנפתח סמן בריבוע את הקמפיין אליו תרצה להוסיף את מילות המפתח

ו. הוסף את מילות המפתח אחת בכל שורה, או בחר מילות מפתח מהרעיונות שגוגל מציעה לך.

ז. בחר את סוג ההתאמה לפי הסימונים שהוסברו קודם לכן. לדוגמה להתאמה מושלמת סמן את מילת המפתח "במרכאות".

ח. לסיום, הקלק על Save

איך להוסיף מילות מפתח לקמפיין ברשת החיפוש של גוגל?

פרסום ממוקד לפי מילות מפתח הוא שיטת מיקוד המשמשת אותנו גם בפרסום ברשת המדיה של גוגל, כך המודעה תופיע במיקומים רלוונטים לפי התוכן הנצפה.

 

כדי להוסיף מילות מפתח לקמפיין פרסום ברשת המדיה של גוגל GDN עקבו אחר השלבים הבאים:

א. הכנס לחשבון הגוגל אדס

ב. בתפריט השמאלי הקלק על Keywords ולאחר מכן הקלק על Display/video Keywords

ג. הקלק על כפתור הפלוס +

ד. בחר את קבוצת המודעות ואת הקמפיין אליו תרצה לשייך את מילות המפתח

ה. הוסף את מילות המפתח אחת בכל שורה, או בחר מילות מפתח מהרעיונות שגוגל מציעה לך.

ו. הגדר את מילות המפתח כמותאמות קהל "Audience" או תוכן "Content"

ז. לסיום הקלק על Save

הרבה פעמים במהלך הפרסום נרצה לשנות, למחוק ולערוך את מילות המפתח לצורך אופטימיזציה.

כדי לערוך מילות מפתח עקבו אחר השלים הבאים:

א. הכנס לחשבון הגוגל אדס

ב. בתפריט השמלאי הקלק על Keywords ואז הקלק על Search Keywords או  Display/Video keywords

ג. אתר את מילות המפתח שתרצה לערוך

ד. כדי לערוך מילת מפתח ספציפית הקלק על העיפרון ליד מילת המפתח, ערוך את המילה ולסיום הקלק על Save

ה. כדי לעשות שינויים נוספים:

  • סמן את הריבוע לצד מילות המפתח שתרצה לערוך
  • הקלק על Edit ובחר את האופציה הרצויה מהתפריט
  • לסיום הקלק על Save

ו. אם תרצה לערוך את הביד למילת המפתח הקלק על אייקון העיפרון  ליד הסכום בעמוד המחיר – Max CPC שנה את המחיר והקלק על Save

מה מותר ומה אסור - שימוש בסמלים במילות מפתח

האם אפשר לשלב סמלים במילות מפתח? אם כן, איך ומתי?

 

יש רק 2 סמלים שאפשר לשלב במילות מפתח והם (&) ו- (á).
התג (á) הוא סימון מבטא לדוגמה ג'ימייל במקום גימייל או café במקום cafe.

 

אז איזה סמלים אסורים במילות מפתח? כולם, חוץ מהשניים שהוזכרו לעיל. יחד עם זאת יש סמלים שהם ממש מוגדרים כאסורים ועלולים לפגוע בפרסום ויש כאלו שגוגל פשוט לא מזהה אותם:

 

סמלים אסורים לשימוש במילות מפתח:  ! @ % ^ () = {} ; ~ ` <> ? \ |.

סמלים שגוגל מתעלמת מהם: (.) (+) סימון הפלוס ייחשב רק במידה והוא בסוף המילה.

 

חשוב להכיר ולהבין לעומק מה גוגל רוצה ולעבוד לפי הספר כדי לקבל תוצאות.

מילות מפתח שליליות

מילות מפתח שליליות הן מילים שאנחנו רוצים שהמודעה תופיע בהקשר שלהן. חשוב מאוד להגדיר מילות מפתח שליליות כדי למקד את הפרסום ולצמצם עלויות פרסום מיותרות, הרי לא נרצה שהמודעה שלנו תופיע במיקום לא רלוונטי נכון?

 

כדי להוסיף מילות מפתח שליליות עקבו אחר השלבים הבאים:

א. הכנס לחשבון הגוגל אדס

ב. בתפריט השמאלי הקלק על Keywords

ג. בראש התפריט הקלק על Negative Keywords

ד. הקלק על כפתור הפלוס +

ו. הקלק על הוסף מילות מפתח שליליות "Ad negative keywords" או צור רשימה חדשה "Create new list"

ז. בחר את קבוצת המודעות או הקמפיין הספציפי אליו תרצה לקשר את מילות המפתח

ח. הוסף את מילות המפתח אחת בכל שורה, שים לב שהן לא זהות למילות המפתח שהוגדרו אחרת המודעה לא תופיע.

ט. לסיום הקלק על Save

סיכום

אז במדריך זה הראנו איך לבצע מחקר מילות מפתח, מה השיקולים החשובים בבחירת מילות מפתח, איך להוסיף מילות מפתח לפרסום בגוגל חיפוש וברשת החיפוש, איך לערוך מילות מפתח ואיך להגדיר מילות מפתח שליליות. זהו בבסיסו כל מה שאתם צריכים כדי לבנות רשימת מילות מפתח מנצחת לפרסום ממוקד ויעיל יותר. אם יש לכם שאלה אתם מוזמנים לכתוב כאן למטה 👇 או להשאיר פרטים ואנחנו נשמח לייעץ ולעזור.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (עדיין לא ביצעת דירוג)
הוסף תגובה