התחום שחיפשת מצריך בדיקה אישית
אחד מאיתנו ישמח לעזור ולבדוק עבורך את פוטנציאל הפרסום בגוגל לפי מונח החיפוש

אני מאשר קבלת דיוור במייל

רוצה לשוחח?
פנה אלינו
מתחילים עכשיו לפרסם בגוגל!
השאר פרטים ואחד מאיתנו ישמח לתת לך ייעוץ

אני מאשר קבלת דיוור במייל

רוצים ייעוץ? צריכים עוד הכוונה?
השאירו פרטים בטופס ואחד מאיתנו ישמח לעזור

מדריך פרסום בגוגל חיפוש עם גוגל אדס

ממש ברגעים אלו, אנשים פונים ל-Google בשביל מידע, שירות או מוצר שהם רוצים.
גוגל מלווים אותנו לכל מקום שנלך, בכל פעם שמישהו רוצה משהו, לדעת משהו, ללכת לאנשהו, לקנות משהו, התחנה הראשונה שלו היא מנוע החיפוש של Google.  גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם, בישראל אפילו מכנים אותו "הרב גוגל" כי הוא יודע את התשובות לכל השאלות. עם השנים גוגל הפך לפלטפורמת חיפוש פרסום כל כך מטורפת שאנשים בונים קריירה ומקדישים את כל חייהם לפרסום בגוגל. פלטפורמת הפרסום של גוגל נקראת גוגל אדס – Google Ads, במאמר הזה אתם הולכים להבין בדיוק איך המערכת הזאת עובדת ואיך גם אתם יכולים לפרסם קמפיין ראשון בגוגל שלב אחרי שלב.

עודכן לאחרונה ב: 2019, 24 ספטמבר
מומחה לשיווק באינטרנט

תוכן עיניינים
פרסום בגוגל - מה זה גוגל אדס ?

גוגל אדס היא מערכת הניהול של הפרסום בגוגל. אבל ראשית בוא נבין מה זה אומר בכלל לפרסם בגוגל?

גוגל הוא מנוע חיפוש, המשימה של גוגל לארגן את כל המידע בעולם ולהפוך אותו לנגיש ויעיל לכולם.
הפרסום בגוגל מנוהל דרך פלטפורמת הפרסום של Google – גוגל אדס (Google Ads).
דרך גוגל אדס אפשר לפרסם בשני ערוצי שיווק עיקריים של גוגל:
רשת המדיה של גוגל (באנרים באתרים שותפים כמו יוטיוב) וגוגל חיפוש – מנוע החיפוש החזק בעולם.
המודעות בגוגל חיפוש נקראות גוגל אדוורדס Google AdWords – מודעות טקסט המופיעות בראש או בסוף תוצאות החיפוש. לפי מונחי החיפוש האלגוריתם של גוגל מציג תוצאות כמה שיותר רלוונטיות – יש שני סוגים של תוצאות: ממומנות ואורגניות. אם תחפשו עכשיו משהו בגוגל, כל דבר, אתם תראו כי בערך שלושת תוצאות החיפוש הראשונות מסומנות בצד ימין למעלה כ"מודעה" ואחריהן יש תוצאות שאינן מוגדרות כמודעות. תוצאות החיפוש מסומנות כ"מודעה" הן מודעות הטקסט – גוגל אדוורדס עליהן אעמיק במאמר זה.

יתרונות הפרסום בגוגל:

למה כדאי לפרסם ב-Google?
רק על השאלה הזו אפשר לכתוב מאמר שלם. בכמה מילים? כי שם הלקוחות שלכם נמצאים.
93% מחווית הגלישה באינטרנט מתחילה במנוע החיפוש של גוגל, זה אומר שמנוע החיפוש של גוגל הוא שטח הפרסום הגדול ביותר בעולם. אחד האתגרים הגדולים ביותר בעסק, במיוחד עסק קטן המציע שירותים ספציפיים הוא יצירת צורך אצל הלקוח. הרי לא משנה כמה המוצר שלך טוב, אם הלקוח לא צריך אותו, הוא לא יקנה אותו, נכון? ובכן כשהלקוחות שלכם כן צריכים אתכם, הם לא פונים אליכם, הם מחפשים בגוגל והם צריכים למצוא את העסק שלכם. 

" 93% מחווית הגלישה באינטרנט מתחילה במנוע החיפוש, זה אומר שמנוע החיפוש של גוגל הוא שטח הפרסום הגדול ביותר בעולם! "

ואם התשובה הזו לא סיפקה אתכם, קבלו בסקירה מהירה את יתרונות הפרסום בגוגל: 

 

✔️ משלמים רק על תוצאות 

✔️ אפשר לפרסם בכל תקציב

✔️ מופיעים בזמן הנכון ובמקום הנכון בדיוק כשהלקוח צריך אתכם

✔️ ממשק פרסום ייחודי וחכם עם אינסוף אפשרויות!

✔️ תוצאות מיידיות (בלי קסמים) 

✔️ מודעות ייחודיות לכל מטרה

כמה עולה לפרסם ב-Google ?

בגוגל משלמים רק על תוצאות.
מה זה אומר תוצאות וכמה עולה תוצאה?  

 

מודל הפרסום הנפוץ ביותר בגוגל אדס הוא PPC) Pay Per Click) – תשלום עבור קליק, או במילים אחרות (Cost Per Click (CPC – מחיר לקליק. מודל תשלום זה מאפשר למפרסם להעלות מודעה בגוגל ולשלם בכל פעם שמישהו הקליק על המודעה, כך שבעצם תוצאה = קליק. 

 

המטרה של מחיר לקליק היא להוביל את הגולש הצופה במודעה, להיכנס לאתר או דף הנחיתה של המפרסם ולהשלים פעולה גדולה יותר כמו רכישה של מוצר או שירות. המחיר עבור קליק משתנה בהתאם למילות המפתח ולביקוש על אותן מילים. אז כמה עולה לפרסם בגוגל? כמה שמתאים לכם, אתם קובעים. זה הכיף בפרסום בגוגל אדס, המפרסם מחליט כמה הוא מוכן לשלם עבור קליק על המודעה ובהתאם להצעה שנתן ולמילות המפתח שהגדיר האלגוריתם של גוגל אדס מריץ מכרז לייב בין המפרסמים על אותו מונח, קוראים לזה Real Time Bidding ובקיצור RTB. 

 

איך עובד המכרז ואיך האלגוריתם של גוגל קובע איזו מודעה תופיע ואיפה? אסביר על כך עוד רגע.

 

 

" אז כמה עולה לפרסם בגוגל? כמה שמתאים לכם "

מונח נוסף שחשוב שתכירו הוא אחוז הקלקה – CTR – Click Through Rate, זהו בעצם מספר הקליקים שהמודעה שלכם קיבלה חלקי כמות החשיפות שהיא הגיעה אליה. נתון זה חשוב כדי שנוכל לדעת האם המודעה שלנו מצליחה ומושכת את הקהל להקליק עליה.

אז איך עובד הפרסום בגוגל ?

בכל פעם שמתבצע חיפוש בגוגל, מאחורי הקלעים גוגל אדס מריצה מכרז בזמן אמת.
על פי שקלול של מספר פקטורים: גובה התשלום שכל אחד מוכן לשלם עבור קליק, איכות המודעה, התוכן שבה ובעמוד הנחיתה ורמת הרלוונטיות שלה למונח החיפוש קובע האלגוריתם של גוגל מי יופיע ובאיזה מקום בזמן אמת.
המכרז מתחיל כאשר מישהו מחפש משהו בגוגל, אם יש מפרסמים המעוניינים להופיע בהקשר של אותן מילות מפתח מכרז מתחיל על בסיס מילות המפתח וגובה ההצעה של כל אחד.

 

חשוב לזכור שהחזון של גוגל הוא לסדר את כל המידע בעולם ולהפוך אותו לנגיש, כך שגובה ההצעה לא משנה אם המודעה לא תואמת את מונחי החיפוש אפילו ההפך, קוראים לזה Ad Rank – דירוג מודעה, ארחיב על כך בהמשך.

מילות מפתח - המפתח להצלחה שלכם

מילות מפתח הן המפתח להצלחה בפרסום בגוגל אדס.
הן הגשר המחבר בין המפרסם לבין הקהל ומאפשרות למפרסם להגיע ללקוח בדיוק בזמן הנכון.
מילות מפתח עובדות כמין הכללה של טווח רחב של מונחי חיפוש אפשריים כולל שגיאות כתיב וטעויות הקלדה.

 

מילות המפתח מתבססות על שאילתות החיפוש של הגולש:
שאילתת חיפוש: הן המילים בהן משתמש הגולש כאשר מחפש משהו בגוגל.
מילות מפתח: הן מה שהמפרסמים משתמשים בו כדי להתאים את התכנים שלהם לשאילתת החיפוש.

 

ישנן כמה אופציות התאמה בין מילות המפתח לשאילתת החיפוש בהן המפרסם יכול להשתמש, לדוגמא:
מפרסם יכול לבחור רק במונחי חיפוש שעולים בהתאמה מושלמת עם מילות המפתח שהגדיר, או לאפשר לצירופים ושילובים שונים של מילות המפתח להופיע כמו סדר שונה של מילים, שגיאות כתיב או שילוב מילת המפתח במונח שלא חשב עליו. בנוסף יש אפשרות להגדיר מילות מפתח שליליות, כלומר מילות מפתח שאנו לא רוצים שהמודעה תופיע בתוצאות החיפוש שלהם כדי למנוע קהל לא רלוונטי. לדוגמא שיפוצניק שעושה פרסום בגוגל לעבודות גבס, יגדיר כמילות מפתח שליליות שילובים לא רלוונטים של המילה גבס כמו גבס לשבר ברגל.

 

 

" נסו לחשוב כמו הלקוחות שלכם "

איך לבצע מחקר מילות מפתח יעיל וחכם?

ראשית נסו לחשוב כמו הלקוחות שלכם, באיזה מילים אתם חושבים שהקהל שלכם משתמש כדי לחפש עסק כמו שלכם? נסו לחשוב על הכוונה של הלקוח שלכם, לזה קוראים Buyer Intention.

מילות מפתח שונות משדרות כוונות שונות, יש לקוחות שכבר מחפשים לרכוש מוצר, הם ודאי ישתמשו בשאילתות עם מילים כמו "מחיר" או "למכירה". יש לקוחות שעדיין רק מבררים על המוצר, הם ודאי ישתמשו בשאילתות עם מילים כמו "השוואת מחירים" "ביקורות" וכדו. או שיתכן והלקוח לא מחפש משהו ספציפי אבל הוא כן מחפש באופן כללי בתחום לדוגמה "יריד הרהיטים תאריכים".

 

בנוסף לרוב משתמשים בכלים לניתוח מילות מפתח. אנו לדוגמא משתמשים בכלי מתקדם ביותר לניתוח מילות מפתח בשם SemRush. כלי זה כרוך בתשלום לא קטן, לכן ניתן גם במתכנן מילות המפתח של גוגל – זהו כלי חינמי למחקר ותכנון מילות מפתח לפרסום.

תכנון קמפיין חכם

אז אחרי שכבר הבנתם את יתרונות הפרסום בגוגל ואיך מערכת הפרסום עובדת, הגיע הזמן להבין איך היא יכולה לעבוד בשבילכם. אז איך מתכננים קמפיין המאפשר לנו להפיק את המקסימום מהפרסום בגוגל? 

 

כדי לפרסם בגוגל צריך לפתוח חשבון בפלטפורמה של Google AdWords, ניתן לפתוח את החשבון דרך חשבון הג'ימייל הקיים. החשבון מתפצל לקמפיינים לניהול נח וחכם יותר של פרסומים במיקומים שונים, מוצרים שונים או כל קטגוריה שימושית אחרת. כל קמפיין מתפצל לקבוצת מודעות כאשר לכל קבוצה גם קבוצת מילות מפתח שונה. כל קבוצת מודעות כוללת מודעות משותפת ונושא משותף.  מודעה היא מה שהגולש רואה אם זכינו במכרז, כך שמאד חשוב לבנות מודעה טובה ומניעה לפעולה.

 

מודעה בנויה משלושה חלקים עיקריים: 1. כותרת 2. כתובת URL (אתר, עמוד נחיתה או אפליקציה) 3. תיאור. 

מודעה יכולה להופיע בראש העמוד או בסופו, כדאי לבדוק  את הביצועים של מודעות שונות כדי לראות מי הכי מוצלחת. ככל שנייצר יותר נקודות השוואה בין מודעות ובין קמפיינים ככה נדע לנתח ולשפר את התוצאות שלנו. אם אתם מוכרים כמה מוצרים שונים, אני ממליצה לעשות לכל מוצר קמפיין נפרד עם מודעות שונות ככה תדעו מה עובד ומה לא ואיפה לשים את הכסף שלכם. לתהליך ניתוח התוצאות ושיפורן קוראים אופטימיזציה וגם על כך נרחיב בהמשך. 

 

גוגל אדס מציעה גם תוספי מודעה המגבירים את הסיכויים של המודעה לזכות במכרז ולהופיע בראש תוצאות החיפוש, לדוגמא:
סייטלינק (Sitelink) – כאשר במודעה יש לינקים לעמודים פנימיים באתר בנושאים שונים באתר.
תוספי שיחות – הוספת כפתור לחיוג מהיר כבר מהמודעה לבית העסק בשעות הפעילות.
תוספי הודעות – הוספת כפתור לשליחת הודעה בקליק.

 

תוספי המודעות (ויש עוד הרבה מאיפה שזה בא ; ) הם דרך מצוינת להעלאת החשיפה של המודעה כיוון שהם הופכים את המעורבות לקלה ופשוטה על ידי הוספת אמצעי התקשרות ופרטים נוספים וזה דבר שגוגל מאד אוהבים.

" גובה ההצעה לא משנה אם המודעה לא תואמת את שאילתת החיפוש "

לפני כל קמפיין שאלו את עצמכם את שלושת השאלות הבאות:

מה המטרה שלכם?

אי אפשר להתחיל קמפיין בלי מטרה, מה המטרה שלכם? האם אתם רוצים שאנשים ישאירו את הפרטים שלהם ולייצר לידים? האם אתם רוצים לקבל שיחות נכנסות? או פשוט להביא טראפיק לאתר? חייבת להיות לכם מטרה ברורה כבר מהרגע הראשון.

 

מה התקציב שלכם?

תקציב נקבע ברמת הקמפיין כולו וייתכן ויחרוג מהתקציב היומי אך לא מהתקציב החודשי הכולל. אין טעם להתחיל עם תקציבים גבוהים מדי ולהתלהב, זכרו כי הפרסום בגוגל הוא תהליך ומשתכלל עם הזמן.

 

כמה זה עולה לכם?

מה הוא החזר ההשקעה שלכם? כמה עולה לכם להשיג את המטרה שלכם? אז אוקי, יש לכם מטרה ויש לכם תקציב, אבל עד כמה זה באמת משתלם לכם? זאת השאלה האמיתית.
למדד זה קוראים ROI – Return Of Investment ובעברית החזר השקעה.

איך לנסח מודעה מנצחת?

מודעה מנוסחת היטב היא גורם קריטי להצלחת הקמפיין שלכם.

מטרת המודעה היא לגרום למשתמש להקליק על המודעה. למרות שמודעת גוגל אדוורדס קצרה ומכילה רק טקסט, היא לא פשוטה בכלל. המודעה צריכה להעביר את המסר בצורה כמה שיותר פשוטה, ברורה ובהקשר לשאילתת החיפוש. 

 

אין סוד למודעה שתנצח תמיד, אבל הסוד האמיתי לניצחון בגוגל אדס הוא לעשות טסטים – ניסוי וטעיה.

להמשיך לנסות ולשנות טקטיקה כל פעם מחדש תוך כדי תנועה. פרסמו מודעות שונות, תכירו את הקהל שלכם ומה הוא באמת מחפש, תראו מה עובד ומה לא עובד ו"תחזקו את החזק". 

 

בנוסף הנה כמה שיטות שיעזרו לכם לנסח מודעה מושכת וממירה:

 

כותרת שיודעת מה היא אומרת:

הכותרת היא החלק העיקרי והחשוב ביותר במודעה. ממנה נובעים כל שאר הפרטים במודעה כמו התיאור והתוספים. חשוב מאוד לציין בכותרת את מילת המפתח העיקרית עליה אתם מתחרים ולציין פרטים מושכים כגון "משלוח חינם" או "פתוח 24/7" 

 

תוספי מודעות:

תוספי המודעות יכולים להגביר את החשיפה שלכם בצורה משמעותית אם תנצחו אותם כמו שצריך. יש תוסף כמעט לכל פעולה, הודעה, שיחת טלפון, ניווט, הורדת אפליקציה ועוד ועוד. 

 

תחרות בריאה:

תבדקו את המתחרים שלכם, תראו איך הם מפרסמים. לפעמים כדאי לעשות משהו דומה או בדיוק ההפך, כך או כך אפשר לקבל המון השראה ממתחרים. 

 

תקראו לקהל שלכם:

אל תחשבו שאנשים פשוט יקליקו על המודעה שלכם, תקראו להם להקליק עליה! השתמשו בקריאה לפעולה בתיאור המודעה. כמו "חייגו עכשיו".

 

דברו תכלס:

במודעת טקסט אין מקום למילים לא רלוונטיות, התווים ספורים והמידע צריך להיות רלוונטי. ציינו את מה שחשוב לציין, את השירותים שאתם מציעים ולמה דווקא אתם בצורה עניינית וישירה. 

 

הנה דוגמא למודעה מנוסחת היטב:

זכרו שאין קסמים, אבל כל עוד תשמרו על תוכן איכותי ותחשבו באמת על הקהל שלכם ועל מה שהוא מחפש וצריך ולא רק על הדירוג שלכם ואיך אתם יכולים "לדחוף" את מילת המפתח שלכם בכל מקום, תגיעו לתוצאות הטובות ביותר.

דירוג מודעה - Ad Rank איך זה עובד?

כדי לזכות במכרז ולהופיע במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש, צריך יותר מbid גבוה.

מנוע החיפוש בוחן מספר פקטורים כדי לקבוע איזו מודעה תופיע, היכן ומתי:

  • גובה הביד – Bid
  • רמת הקונטקסט 
  • פורמט ונגישות – שימוש בתוספי מודעה 
  • ציון איכות Quality Score

 

מה זה ציון איכות – Quality Score?

 

ציון איכות הוא הציון הקובע את רלוונטיות המודעה.

הקריטריונים על פיהם נקבע הציון הם:

 

  • היסטוריית אחוז הקלקות CTR
  • רלוונטיות מילות המפתח לתוכן המודעה 
  • רלוונטיות מילות המפתח לשאילתת החיפוש
  • איכות עמוד הנחיתה

 

ככל שה-Quality Score יותר גבוהה כך העלות לקליק יורדת והחשיפה גדלה!

 

מנוע החיפוש של גוגל אפילו "מעניש" מפרסמים עם Bid גבוהה אך עם ציון נמוך ובקושי מציגים את המודעות שלהם למרות ההצעה הגבוה "והמפתה".

 

לכן, חשוב לשמור על מודעה ועמוד נחיתה עם ווליום גבוהה של מילות מפתח בתוכן איכותי.

" ככל שה-Quality Score יותר גבוהה כך העלות לקליק יורדת והחשיפה גדלה! "

אז מה זה עמוד נחיתה ולמה זה כל כך חשוב?

עמוד נחיתה הוא עמוד אינטרנטי, שנוצר עבור מטרת שיווק ספציפית. כשמו כן הוא – עמוד נחיתה – המקום הראשון אליו "נוחת" המשתמש לאחר שהקליק על המודעה. לרוב עמודי נחיתה מעוצבים עם התמקדות בקריאה לפעולה, כלומר המשתמש ישאיר פרטים – (לידים), יתקשר או ירכוש מוצר. ככל שהתוכן בעמוד הנחיתה רלוונטי לתוכן המודעה ולשאילתת החיפוש כך גם תחסכו כסף בקמפיין שלכם. חשוב שעמוד הנחיתה יהיה גם רספונסיבי למובייל כמובן ועם תוכן איכותי ורלוונטי. 

מהן מודעות דינמיות בגוגל?

אם יש לכם אתר בנוי היטב או חנות אינטרנטית עם מלאי רחב של מוצרים מודעות אדוורדס דינמיות הן הדרך הקלה האידיאלית ביותר למציאת לקוחות המחפשים בגוגל בדיוק את מה שאתם מציעים. 

 

מודעות דינמיות משתמשות בתוכן הקיים באתר שלכם למילוי פערים במילות החיפוש של הקמפיין, הן משתמשות בעמודים פנימיים באתר ומשתמשות בתוכן האתר כדי להתאים מודעה שתופיע בתוצאה לשאילתת חיפוש כך שהמודעה גם תמיד רלוונטית. ללא מודעות דינמיות, גם חשבון פרסום מנוהל היטב עם שפע של מילות מפתח יכול להחמיץ חיפושים רלוונטים. 

אז מה שקורה בעצם כשמישהו מחפש בגוגל שאילתת חיפוש עם קרבה גבוהה לכותרת באחד העמודים או שמונח החיפוש עצמו מופיע מספר פעמים באתר, גוגל אדס ישתמש בכותרות ובמשפטים החוזרים כדי לבחור עמוד נחיתה מכל העמודים באתר. ככה מודעות דינמיות מכוונות לקוח פוטנציאלי ישירות לעמוד הרלוונטי עבורו. 

סיכום היתרונות של מודעות דינמיות:

✔️ חיסכון בזמן. אין יותר צורך להגדיר כמה שיותר מילות מפתח רלוונטיות. 

 

✔️ נוכחות ורלוונטיות. כותרות המודעות משתנות באופן דינמי מובילות לעמוד רלוונטי באתר. 

 

✔️שליטה בפרסום.  תוכלו לפרסם מודעות המתבססות על כל האתר,

או על קטגוריות ספציפיות באתר או למנוע ממוצרים שאינם במלאי מלהופיע. 

 

✔️תנועה גבוהה יותר לאתר. מודעות דינאמיות יכולות לעזור לכם לזהות שאילתות חיפוש רלוונטיות שעדיין לא הוספתם למילות המפתח. 

 

 

איך להעלות קמפיין פרסום בגוגל אדס ב-6 שלבים?

אז בשלב הזה אתם כבר יודעים איך המערכת של גוגל אדס עובדת, דיברנו גם על ניסוח מודעה מנצחת ואיך המבנה הכללי של קמפיין בנוי. כעת, אראה לכם ממש שלב אחרי שלב איך להעלות קמפיין בגוגל כדי שתוכלו גם אתם להתחיל לפרסם במנוע החיפוש של גוגל. בסופו של יום זה רק טעימה קטנה מעולם כל כך רחב, שגם מתחדש מרגע לרגע תוך כדי שאתם קוראים. לכן אני כן ממליצה לחסוך את שכר הלימוד ואת הטרחה ולפרסם דרך חברה מנוסה המתמחה בתחום, בסופו של יום אין תחליף למקצוענות.

אז תחגרו חגורות כי אנחנו ממריאים!

 

שלב א' – הצבת מטרות

כפי שהסברתי קודם לכן, כל קמפיין חייב להתחיל עם מטרה.
קמפיין ממוקד זה קמפיין שמגיע למטרות שלו, אם נירה חיצים לכל עבר כנראה שלא נפגע בכלום.
השלב הראשון הוא הגדרת המטרה, גוגל שואל אותנו לפני הכל "מה המטרה העיקרית של הפרסום?"
ומציע שלוש אפשרויות בחירה:

 

  • קבלת יותר שיחות – המטרה הזו מתאימה במידה ולקוחות חדשים מגיעים כרגיל דרך הטלפון. מתקשרים לקביעת פגישה או להזמנות.

 

  • הגדלת כמות המבקרים פיזית בחנות – מטרה זו מתאימה במידה ועיקר האינטראקציה מול הלקוח מתנהלת פיזית בבית העסק או אם יש מקום ספציפי אליו רוצים למשוך לקוחות.

 

  • הגדלת כמות המכירות או ההרשמות לאתר – מטרה זו מתאימה במידה ומדובר בעסק אינטרנטי עם מכירות אונליין או אם יש פשוט פעולה ספציפית שתרצו שלקוחות יבצעו באתר כמו הרשמה.

 

 

שלב ב' – תיאור העסק

בשלב הבא עליכם לספר קצת על העסק שלכם ולצרף לינק לאתר או לעמוד הנחיתה אליו יגיע הלקוח לאחר שהקליק על המודעה. המידע שתספקו על העסק שלכם ישמש את גוגל בהמשך ליצירת מודעות והבנה עמוקה יותר של העסק שלכם.

 

שלב ג' – העסק והקהל שלך

בשלב הזה תצטרכו לטרגט את קהל יעד שלכם לפי מיקום. המונח טרגוט נובע מהמילה Target באנגלית שפירושה מטרה. טרגוט זה בעצם סימון מטרה – אנחנו מסמנים את קהל מטרה – קהל היעד. הרי לא משנה כמה העסק שלכם מדהים וכמה המודעה מושכת, אם היא תופיע בפני קהל לא רלוונטי זה סתם יהיה בזבוז של כסף.

 

יש שתי אפשרויות טרגוט:

  • הגדרת רדיוס סביב העסק – הגדרת טווח רדיוס סביב העסק כך שמי שנמצא בטווח הרדיוס ויחפש בגוגל עסק כמו שלכם יגיע אליכם.

 

  • הגדרת אזורים ספציפיים – בחירה של אזורים ספציפיים בהם תרצו שהפרסום יופיע, אפילו עד רמת רחובות ספציפיים.

 

לאחר שבחרתם את האזור בו נרצה שהמודעה תפורסם, גוגל גם מציג בפניכם הערכה של הקהל הפוטנציאלי באותם אזורים, כלומר כמות האנשים המחפשים בגוגל באותם אזורים שבחרתם ושמו לב, גודל הקהל לא משפיע על העלויות.

 

לאחר שמיקדתם את הפרסום לפי מיקום, כעת תמקדו אותו לפי חיפושים רלוונטים.
גוגל מבקש שתכתבו את המוצרים והשירותים שאתם מציעים ולפי זה הוא מציג בפניכם הצעות נוספות לתיאור המוצרים והשירותים שלכם, כך כשאנשים יחפשו מוצרים ושירותים שהעסק שלכם מציע הם יראו את המודעה שלכם. לאחר שתכתבו את התחום של העסק שלכם גוגל כבר יתן לכם אפשרויות רלוונטיות נוספות לבחירה.

שלב ד' – ניסוח מודעה

בשלב זה סוף סוף תנסחו את המודעה הראשונה שלכם בגוגל אדס.
במודעה נרצה להבליט את המוצרים והשירותים שהעסק שלכם מציע ואת התכונות המייחדות אותו.
אם העסק שלכם עובד 24/7 זה משהו שכדאי לציין, אם יש לכם שנים של ניסיון – ציינו זאת, אתם מכירים את העסק שלכם יותר טוב מכל אחד אחר, אז מה מיוחד בו?

 

גוגל אדס מחלקים את המודעה ל-5 שדות למילוי: כותרת 1, כותרת משנה 2, כותרת 3, תיאור 1, תיאור 2.
כל חלק שתמלאו יראה בצד השני כדי שתוכלו לראות איך המודעה תראה בפועל בתוצאות החיפוש. לכל שדה מספר תווים מוקצב שלא ניתן לעבור, כך שתצטרכו להעביר את המסר שלכם בצורה יעילה, ברורה וקולעת. אם אתם לא יודעים איפה להתחיל, פשוט קחו קצת השראה מהמתחרים. חפשו בגוגל עסק כמו שלכם ותראו מה כתוב במודעות של מתחרים. אל תעתיקו, קחו השראה.

שלב ה' – הגדרת תקציב

בשלב הזה גוגל שואל מה התקציב שלכם.
כפי שכבר הוסבר אתם יכולים לפרסם בכל תקציב, כמובן שאם הביד שלכם נמוך מדי אתם עדיין תופיעו אך בתדירות מאוד נמוכה… שימו לב, תקציב חודשי נקבע ברמת הקמפיין כולו, תוכלו להגדיל את התקציב תוך כדי תנועה אבל גוגל לעולם לא יחייב אתכם בתשלום גבוה יותר מהתקציב שהגדרתם. לעומת זאת התקציב החודשי מתחלק לתקציב יומי, גוגל כן יכול לחרוג מהתקציב היומי כך שהתקציב החודשי יכול להסתיים בפחות מחודש.
לא כדאי לפרסם באלפי שקלים על ההתחלה אבל גם לא כדאי להתחיל עם תקציב קטן מדי. מומלץ להתחיל לפרסם החל מ-1000 שקלים.

 

גוגל מבקש מאיתנו לקבוע את התקציב היומי ואיתו את המקסימום החודשי, לדוגמא 98,68 שח' ליום זה 3,000 ש' מקסימום בחודש. גוגל אפילו מציע לראות את טווח תקציבי הפרסום של מתחרים אופייניים כך תוכלו לקבל מושג ברור יותר על השוק ואיזה גובה תקציב לקבוע. הפרסום בגוגל הוא ללא התחייבות, ניתן לשנות את התקציב או לבטל את המודעה בכל עת וכמובן שמשלמים רק כאשר מקליקים על המודעה שלכם.

גוגל מציג גם הערכת ביצועים לפי כל תקציב המבוססת על עסקים עם הגדרות ותקציב דומה לשלכם. תוכלו לקבל הערכה לתוצאות הפרסום שלכם, כמה חשיפות בערך המודעה שלכם תקבל וכמה קליקים יהיו במהלך החודש.

שלב ו' – סיכום הגדרות תקציב

בשלב זה גוגל מציג סיכום של כל השלבים הקודמים, הערכת ביצועים, מטרת הקמפיין, מיקומים גיאוגרפיים, תקציב, מודעה ומילות מפתח – מוצרים ושירותים. אם זיהיתם טעות זה הזמן לתקן.

לאחר שראיתם שהכל תקין המשיכו הלאה לאישור אמצעי תשלום ושליחת הקמפיין. לאחר שליחת הקמפיין גוגל צריכים לאשר אותו, דבר שכרגיל לא לוקח יותר מיומיים ואז הקמפיין עולה לאוויר!

מעקב אחרי הקמפיין ואופטימיזציה

אחרי שכבר העלתם את הקמפיין הראשון שלכם, כעת הגיע הזמן לעקוב אחריו, לנתח ולשפר אותו.

דבר ראשון שחשוב לציין הוא – לא להתרגש על ההתחלה, בין אם התוצאות חיוביות או שליליות. כדאי להתחיל לבחון את תוצאות הקמפיין לאחר שכבר עבר לפחות שבוע, זכרו שפרסום הוא תהליך ואם עושים אותו נכון הוא רק נהיה טוב יותר ויותר עם הזמן.

אז איך עוקבים אחרי הקמפיין בגוגל?

חשוב תמיד לעקוב אחרי ההתקדמות שלכם, ניתן לעקוב אחרי הקמפיין דרך המערכת של גוגל אדס וניתן גם לקשר את הקמפיין לגוגל אנליטיקס. <גוגל אנליטיקס> היא מערכת מדהימה אך גם מורכבת המאפשרת לעקוב אחר התנועה באתר ולצבור מידע מהתנהגות הגולשים באתר, איפה הם הקליקו איפה איבדו עניין וכדו.

 

השלב הראשון במעקב אחרי קמפיין הוא להחליט אחרי מה רוצים לעקוב. גוגל מציעים <כלי חינמי למעקב אחרי המרות>, מהי המרה? כל פעולה שתחליטו כמטרה. זה יכול להיות קליק, שיחת טלפון, השארת פרטים או כל אינטראקציה אחרת עם הלקוח שתחליטו. את ההמרות למעקב תוכלו להגדיר על ידי הטמעת תג ייחודי למעקב. דרך כלי זה תוכלו לדעת איזה מילות מפתח, מודעה ואיזה קמפיין עובד הכי טוב.

 

בנוסף אם אתם עושים קמפיין שיחות נכנסות, ניתן לקשר גם <טלפון מדיד> עם הקלטות שיחה המאפשר לעקוב מאיזה מודעה הגיעה כל שיחה ומה היתה איכות השיחה. ניתן לקשר טלפון מדיד דרכנו 🙂

איזה נתונים צריך לשיפור הביצועים?

חוץ מלעקוב אחרי הקמפיין אתם חייבים לדעת להסיק מסקנות לשיפור ביצועים, לזה קוראים אופטימיזציה.

 

אז הנתון הראשון ולרוב גם הכי מעניין הוא החזר ההשקעה – Return of investment בשפה המקצועית קוראים לזה ROI. כמה שילמתם וכמה הכנסתם לעומת זאת? כך תוכלו קודם כל להבין האם זה היה קמפיין מוצלח או טעון שיפור (בתכלס גם כשהתוצאות מדהימות תמיד אפשר להשתפר.) המטרה היא כמובן תמיד להרוויח יותר מהעלויות, אם פרסמתם כמה פעמים ואתם לא מצליחים לייצר ROI חיובי, כדאי להתייעץ עם מומחה.

 

הנתון השני שאתם רוצים לחשוף הוא אחוז ההמרות – CTR. כמה קליקים היו לעומת כמות החשיפות, המטרה היא כמובן אחוז כמה שיותר גבוה. אם ה-CTR נמוך אז כנראה שהמודעה לא מושכת מספיק וצריך לשפר אותה.

 

הנתון השלישי שכדאי לכם לבדוק הוא איכות הפניות או הלידים. זה נתון חשוב במיוחד כי הוא נותן תמונה ברורה של הקהל, מה הוא רוצה, איך הוא מתנהג, מה הוא מחפש והכי חשוב זה "מסביר" למפרסם איך לתת לקהל את מה שהוא צריך. לדוגמא ייתכן ותקבלו שפע של שיחות נכנסות אך מאזור לא רלוונטי ואז תבינו שצריך למקד יותר את הפרסום. או לדוגמא אנשים ישאירו פרטים אבל הם לא רלוונטים ותבינו שאתם צריכים למקד את מילות המפתח וכדו.

שיטת אופטימיזציה – A/B Test

ככל שיש יותר נתונים כך יותר קל לנתח ולהבין מה צריך לשנות. הדרך הטובה ביותר לניתוח קמפיין היא ליצור קמפיין עם הרבה נקודות השוואה לשיטה זו קוראים A/B Test. זה אומר שעושים מבחן, שתי מודעות שונות לאותו מוצר או שירות ולראות מי עבדה הכי טוב. לאחר שראיתם שמודעה אחת עובדת יותר טוב מהשניה המשיכו איתה ופרסמו עוד מודעה דומה אליה, כעת תוכלו לראות שוב איזו מודעה עובדת יותר מהאחרת וכך ממודעה למודעה התוצאות שלכם יהיו יותר ויותר טובות. כפי שהסברתי לפני כן, תחת הקמפיין יש קבוצת מודעות וכל קבוצת מודעות מכילה מודעות למילות חיפוש שונות. ניתן לייצר נקודות השוואה בכל רמות המבנה של הקמפיין, תוכלו לעשות קבוצות מודעות להשוואה או קמפיינים להשוואה. השורה התחתונה היא שחשוב להמשיך לנסות שוב ושוב ושוב תוך כדי שיפור מתמיד ובלתי פוסק. זה לא עבד? אוקי אז בוא ננסה משהו אחר, אוקי זה כן עבד? אז בוא ננסה לשפר אותו אפילו יותר. ככל שהפרסום שלכם ירוץ יותר זמן כך תבינו מה עובד, מה מבזבז לכם את הכסף, מה צריך להוסיף או לשפר ואיפה כדאי להשקיע את הכסף שלכם.
אי אפשר לנוח על זרי דפנה כשזה מגיע לפרסום בגוגל, צריך לשמור על מעקב שעתי, להפיק לקחים ולהשתנות מרגע לרגע. גוגל גם לא מפסיק להתחדש ולהתעדכן כך שאנחנו תמיד בתנועה!

 

למרות העובדה כי פרסום בגוגל אדס מניב לרוב תוצאות מיידיות, עדין פרסום בגוגל הוא תהליך שנבנה ומשתבח לאורך זמן. לכן אם אין לכם כח למעקב ולימוד שאינו נגמר לעולם ומתעדכן מרגע לרגע כדאי לכם פשוט לחסוך כסף וזמן ולפרסם דרך חברה מסודרת המתמחה בתחום.

רימרקטינג - Remarketing

קרה לכם שנחשפתם לפרסום כמה פעמים לפני שביצעתם רכישה?
לרוב צריך יותר מאינטראקציה אחת כדי להמיר מישהו ללקוח. בעזרת רימרקטינג אפשר לפרסם וליצור אינטראקציה עם אנשים שכבר היתה להם אינטראקציה עם המודעה או האתר שלכם.

איך זה עובד?

כפי שהוסבר כבר יש שני ערוצי פרסום עיקריים בגוגל:
גוגל חיפוש. שם מפרסמים מודעות טקסט – עליהן למדתם במדריך זה.
רשת המדיה של גוגל GDN. פרסום באנרים באתרים שותפים של גוגל כמו יוטיוב (לגוגל יש מעל 2 מליון אתרים שותפים במעל מ-100 מדינות ברחבי העולם!)

 

לאחר שפרסמתם בגוגל אדס, תוכלו לפרסם שוב ולהגיע לקהל שלכם בצורה אסטרטגית דרך פרסום ברשת המדיה של גוגל ולהגיע לקהל בקלות עם פרסום ממוקד, רלוונטי ולהגדיל את אחוזי ההמרה.
לדוגמא יוסי רוצה לקנות קורקינט, הוא נכנס לגוגל ומחפש קורקינט חשמלי, הוא רואה את המודעה שלכם יחד בין התוצאות, עובר על כמה מהן ומקליק על המודעה שלכם, מתרשם משאיר אולי פרטים ויוצא. יוסי עדין לא קנה קורקינט כיוון שהוא עוד בשלב המברר. כעת אחרי שהוא קיבל את המידע שהוא צריך, הוא צריך לעבד את זה, הוא רוצה לרכוש וכנראה גם ירכוש השאלה היא רק ממי? הוא לא זוכר איזה אתר הוא ראה בגוגל ולכן אתם כאן כדי להזכיר לו 🙂 בינתיים יוסי משוטט באינטרנט באתרים האהובים עליו ונתקל במודעות חוזרות של קורקינט חשמלי, מקליק על אחת המודעות כיוון שכבר קיבל החלטה ומבצע רכישה.

 

 

סיכום יתרונות רימרקטינג:

  • תזמון מושלם וחשיפה רלוונטית: תעזרו ללקוחות למצוא אתכם שוב על ידי פרסום באנרים באתרים שהם אוהבים בידיעה שיש להם עניין במוצר שלכם.

 

  • פרסום ממוקד: אפשר ליצור רשימות רימרקטינג לפי האינטראקציה שהייתה איתם. לדוגמא קמפיין לכל אלו שהוסיפו מוצר לעגלת הקניות אבל לא ביצעו רכישה, אפשר לפרסם את המוצרים שהם כמעט קנו ולהזכיר להם אותם שוב ושוב.

 

  • אינסוף שטחי פרסום: לגוגל מעל 2 מליון אתרים שותפים במעל 100 מליון מדינות כך שתוכלו להגיע לקהל שלכם דרך כמעט כל אפליקציה או אתר בעולם.

 

  • מודל תשלום יעיל: תשלום לפי קליק CPC. אפשר גם לחסוך זמן וליצור קמפיינים מוצלחים בעזרת הגשת הצעת מחיר בשיטה אוטומטית, אז גוגל יתאים את ההצעות מחיר למטרות שלכם בצורה אוטומטית. בזמן אמת גוגל מחשב את הצעת המחיר האופטימלית לחשיפה ועוזר לכם לזכות במכרז במחיר הטוב ביותר.

 

רימרקטינג – כשמו כן הוא פרסום חוזר, יכול להוות חלק עצום מאסטרטגיית הפרסום שלכם ולהיות הטריגר להמרה מלקוח פוטנציאלי ללקוח משלם.

סיכום

אז זהו זה חברים, קיבלתם את כל התורה על רגל אחת.
פרסום ממומן בגוגל חיפוש – גוגל אדס הוא בהחלט אפיק פרסומי מטורף ויעיל שיכול לעשות המון בשביל העסק שלכם. בשונה מכל מדיום אחר, כאן אתם לא מפרסמים מודעה כדי למשוך קהל אלא הקהל כבר מחפש אתכם, אתם רק צריכים להיות שם.

 

אין ספק שזו עבודה, והתחרות בגוגל גבוהה אבל זכרו שזה תהליך. תהליך של למידה, הפקת לקחים והתפתחות בהתאם. יתכן שמה שעבד לכם כל כך טוב אתמול פתאום לא עובד יותר וצריך לשנות אסטרטגייה. בסופו של יום האסטרטגייה הבסיסית ביותר היא התבוננות, הפקת לקחים ושיפור מתמיד וללא הפסקה.

 

היופי בפרסום בגוגל אדס הוא שלרוב מקבלים תוצאות מיידיות, אז גם אם לא השגתם את התוצאות שציפיתם להן כבר בהתחלה תוכלו לקבל מכך אינדיקציה לקמפיין הבא. כמובן שכדאי לפנות למומחה לקידום בגוגל (היי! ; ) כדי לקבל תוצאות כמה שיותר טובות על ההתחלה ולחסוך את שכר הלימוד של ניסוי וטעיה.

 

שורה תחתונה, אם אתם רוצים לייצר לידים או לקבל יותר שיחות נכנסות מלקוחות פוטנציאליים, אם יש לכם אפליקציה ואתם רוצים יותר הורדות או להביא יותר מבקרים פיזית לחנות, גוגל אדס מציע את הכלים שיעזרו לכם להשיג את המטרה שלכם. אתם מוזמנים להשאיר שאלות מתחת למאמר ונענה בשמחה, שיהיה בהצלחה!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 votes, average: 4.00 out of 5)
הוסף תגובה